eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZuzycie praduRe: Zuzycie pradu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Mon, 2 Nov 2015 13:20:57 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <n17kf9$bti$1@node2.news.atman.pl>
    References: <n0oqsg$n2m$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <n0otkv$sob$1@node2.news.atman.pl>
    <5631392d$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0regm$e1q$2@node1.news.atman.pl>
    <5631ba52$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0sqa9$ltj$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <n10pc5$t47$1@node1.news.atman.pl>
    <5635213b$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
    <n13g41$b03$1@node2.news.atman.pl>
    <5635bfea$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <n17a6c$1r6$1@node2.news.atman.pl>
    <563736d5$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: r...@s...won
    NNTP-Posting-Host: apn-95-41-13-101.dynamic.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1446466858 12210 95.41.13.101 (2 Nov 2015 12:20:58 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Nov 2015 12:20:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.3.0
    In-Reply-To: <563736d5$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:507081
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-11-02 o 11:11, Ghost pisze:

    >>> zaprogramowane wczesne zniszczenie sprzetów materialnych jest
    >>> skandalem zwlaszcza w czasach gdy tyle sie mówi o ekologii.
    >
    >> Duzy chlopczyk a taki naiwny.
    >
    > Mi się jednak zdaje, ze to cale programowanie to jednak mit. Przyłapano
    > jakiegoś producenta (żarówek?) na tym procederze więc dziennikarzyny
    > oraz lud pracujący miast i wsi eksploatują temat - tylko jakoś mnie te
    > nieszczęścia omijają. Wiadomo, że jak się kupi fiata to jest tańszy ale
    > bardziej awaryjny - ale nie wynika to z zaprogramowania, tylko samej
    > taniości rozwiązań.

    W skrocie mowiac - uwazasz, ze producenci przestali umiec robic dobrze?
    Technologia poszla do przodu tylko przebiegi spadly. Ekologia to
    oczywiscie jeden z argumentow bo wymusza komplikacje ukladow, ale to nie
    jedyny powod.
    Podam fajny przyklad jak ktos chce wnikac: Opel 1.9 Cdti 150KM. W
    kolektorze ssacym umieszczono klapki dzialajace jak pzepustnice.
    Mniejsza po co one tam sa. Klapki sa metalowe, polaczone stalowa listwa.
    Czego uzyto do laczenia klapek z listwa? Plastiku. Kolektor aluminiowy
    wazy na oko z piec-siedem kilo i ma polaczenia plastikowe, ktore akurat
    lubia sie lamac. Cene elementu mozna sprawdzic wpisujac w popularnym
    serwisie aukcyjnym nr 55210201. Uzywane z wiadomych przyczyn odrzucamy.
    Takich przykladow jest oczywiscie duzo, duzo wiecej i dotycza rowniez
    bardziej prestizowych marek. Pomijam kwestie idiotycznego zdawac by sie
    moglo sensu montowania rozrzadu po stronie kola zamachowego, zaworow EGR
    z calymi kolektorami, czy banalnych filtrow paliwa z regulatorami
    cisnienia za 200 zyli do wymiany jak ktos dba co najmniej raz w roku. Tu
    na pierwszy rzut oka wiadomo o co chodzi. No i musze Cie zmartwic. Ten
    sam element wystepuje nie tylko w silnikach montowanych w Oplach.

    Pozdro.. TK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1