  • Data: 2015-11-02 13:20:57
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-02 o 11:11, Ghost pisze:

    > Mi się jednak zdaje, ze to cale programowanie to jednak mit. Przyłapano
    > jakiegoś producenta (żarówek?) na tym procederze więc dziennikarzyny
    > oraz lud pracujący miast i wsi eksploatują temat - tylko jakoś mnie te
    > nieszczęścia omijają. Wiadomo, że jak się kupi fiata to jest tańszy ale
    > bardziej awaryjny - ale nie wynika to z zaprogramowania, tylko samej
    > taniości rozwiązań.

    W skrocie mowiac - uwazasz, ze producenci przestali umiec robic dobrze?
    Technologia poszla do przodu tylko przebiegi spadly. Ekologia to
    oczywiscie jeden z argumentow bo wymusza komplikacje ukladow, ale to nie
    jedyny powod.
    Podam fajny przyklad jak ktos chce wnikac: Opel 1.9 Cdti 150KM. W
    kolektorze ssacym umieszczono klapki dzialajace jak pzepustnice.
    Mniejsza po co one tam sa. Klapki sa metalowe, polaczone stalowa listwa.
    Czego uzyto do laczenia klapek z listwa? Plastiku. Kolektor aluminiowy
    wazy na oko z piec-siedem kilo i ma polaczenia plastikowe, ktore akurat
    lubia sie lamac. Cene elementu mozna sprawdzic wpisujac w popularnym
    serwisie aukcyjnym nr 55210201. Uzywane z wiadomych przyczyn odrzucamy.
    Takich przykladow jest oczywiscie duzo, duzo wiecej i dotycza rowniez
    bardziej prestizowych marek. Pomijam kwestie idiotycznego zdawac by sie
    moglo sensu montowania rozrzadu po stronie kola zamachowego, zaworow EGR
    z calymi kolektorami, czy banalnych filtrow paliwa z regulatorami
    cisnienia za 200 zyli do wymiany jak ktos dba co najmniej raz w roku. Tu
    na pierwszy rzut oka wiadomo o co chodzi. No i musze Cie zmartwic. Ten
    sam element wystepuje nie tylko w silnikach montowanych w Oplach.

    Pozdro.. TK