  • Data: 2010-06-30 21:45:46
    Temat: Re: Zywoplot na mapach
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr" <p...@g...com> napisał

    Posadzilem na terenie gminy, czyli wspolnym (gmina nie jest osobą
    fizyczna, własnosc gminy nie jest własnoscia prywatna), podnoszac jego
    estetyke.

    No i wezwałem kiedyś straż wiejską (Warszawa) w celu usunięcia samochodu z
    "podjazdu" do posesji.
    Moja była tylko brama w płocie. Co przed nim - to gminne. Na terenie gminy
    podjazdu w tym miescu nie było a tylko trawnik, który _ja_ założyłem dla
    podniesienia estetyki. Jak w 1975 r. wylali trochę asfaltu na chodniki tak
    zostało do dziś a gminny wydział infrastruktury nawet nie ma tych chodników
    w ewidencji!
    Strażnik zaczął od "ale o co tu chodzi z tym dojazdem do posesji, przecież
    tu nie ma dojazdu a jest trawnik".
    Ja mu na to "od kiedy żyję, właściciel terenu czyli gmina nie zrobiła
    kompletnie nic aby go uporządkować, zadbać o estetykę, etc., więc skoro ja
    przeznaczyłem ileś tam litrów potu i ileś-set złotych, żeby wygladało to tak
    jak wygląda, to uważam, że mam prawo jeździć swoim samochodem po tym
    trawniku. A mój samochód stoi za moją bramą i nie mam jak wyjechać, bo mi
    ten tutaj stoi na chodniku przed bramą".
    O dziwo, strażnik przyznał mi rację i rozpoczął akcję.

    Ale Tobie radzę - sadź ten żywopłot tak, aby nikogo w oczy nie zakłuł. I nie
    spodziewaj się, że "władza" uszanuje Twój trud.
    Gdy mi kradzieje wykopali 3 piękne tuje sprzed domu, to nie było chętnych do
    ścigania sprawców pomimo, że ich wskazałem. Co prawda trochę mocniej drgnęła
    powieka gliniarza, gdy usłyszał, że to z terenu "państwowego" skradziono
    krzewy ale też skupił się na "nagraniach z monitoringu" i "rachunku za
    krzewy" - tak jakbym miał niemalże obowiązek dbać o nie mój teren...

    M.