  • Data: 2010-06-30 18:40:13
    Temat: Re: Zywoplot na mapach
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-30 20:15, Budyń pisze:

    > to nieprawda - albo moze prawda tylko lokalnie :-) U nas obiekty geodeta
    > wnosi na mape zasadniczą i potem kopia tejze trafia do klienta. Nie
    > wyobrazam sobie zeby geodeta wykonał obmiar obiektu tylko na mapce klienta.

    Niestety ale to jest prawda i wcale nie lokalna - nie jest to moje
    zdanie (bo takie może mieć każdy) ale prawda obiektywna - mówię to ja
    geodeta z uprawnieniami i 40 letnią praktyką zawodową i znajomością
    przepisów nie tylko "geodezyjnych" - jest taka zasada (opisana w
    prawie), że mapa do celów projektowych zawiera w swej treści
    obligatoryjnej treść mapy zasadniczej (jest jej kopią) a inne "treści"
    mające wpływ na projektowany obiekt lub zagospodarowanie terenu nie
    będące treścią mapy zasadniczej, geodeta nanosi tylko i wyłącznie na tej
    mapie jednostkowej. Za wszystko płaci zleceniodawca. Jest na odwrót niż
    Twój tok myślenia - geodeta wykonuje mapę dla zleceniodawcy i dopóki
    jego pomiar nie obejmuje treści mapy zasadniczej to nawet nie zgłasza
    roboty w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej - w
    przypadku gdyby korzystał z materiałów ośrodka albo postawić miał na
    mapie tylko kropkę a ta kropka byłaby obligatoryjną treścią mapy
    zasadniczej to przy nie zgłoszeniu tej roboty "podpada pod odpowiedni
    artykuł" i grożą mu odpowiednie sankcjie.

    JaTy