    From: "mK" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ...a miało być tak pięknie ;-)
    Date: Thu, 28 Jan 2010 12:49:45 +0100

    > Przeglądałem je i jakoś nie przekonują mnie.
    > Tak się składa, że każdy z nas ma jakieś priorytety. Moje to:
    > - salon + jadalnia + kuchnia muszą być połączone i jasne, więc mają okna
    > od południa i zachodu
    > - stojąc w kuchni chcę mieć widok na ogród i ulicę przed domem.
    > - pokoje dzieci nie mogą mieć okien na północ i nie mają
    > - muszą być 2 łazienki
    > - musi być dostatecznie szeroki garaż aby można było swobodnie wysiąść z
    > auta wewnątrz i przejść do części mieszkalnej przez wiatrołap w którym
    > będzie można zostawić buty i kurtki
> [...]

    jeden z elementów na które zwróciłem uwagę, (bo nie chodziło mi o to abyś
    znalazł cały projekt dostosowany dla siebie, większości ich projekty to domy
    parterowe o powierzchni ok 140-180 m2, czyli takie jak Ciebie interesuje) w
    projektach ameryk. są takie fajne rozwiązania jak np przejście z garażu do
    jadalni lub kuchni, a w przejściu jest jakby mała garderoba. Niby głupie, bo
    jak to wyglada garaż i jadalnia. Ale z drugiej strony nie jest to głupie, bo
    ta mała garderoba jest tylko dla domowników, więc wiatrołap u nich (jeżeli
    już jest) jest dla gości. I nie ma tam niepotrzebnych ciuchów i butów. U nas
    często malutki wiatrołap to pierwsze reprezentacyjne miejsce w domu. U
    Ciebie tą riolę może spełniać pralnia, tylko że ta pralnia nie za bardzo
    nadaje się na garderobo skladzik, bo jest malo ustawna, gdyby w domu była
    jeszcze jedna garderoba to można by to przełknąć. Właśnie z powodu braku tej
    garderoby projekt niechce mi się podobać. Pomieszczenia ze względu na okna
    drzwi i załamania, są bardzo nie ustawne. Dla mnie duże pomieszczenie
    garderobo-składzikowe to chyba najważniejszy element domu i od niego
    zaczynałbym projektowanie, ty prubujesz wcisnąć je na koniec w wolne
    miejsce. Zapewne mieszkasz w domu mieszkaniu gdzie preferujesz szafy i jest
    Ci z tym dobrze. Ja wolę pomieszczenia mieszkalne, gdzie jest przestrzeń.
    (zresztą to może być kwestia gustu)

    Niby duży dom, ale myślę że będzie w nim brakowało miejsca. po jakimś czasie
    nie będzie gdzie w nim ustawiać nowych sprzętów, zrobi się graciarnia.

    Co do kominów:
    przydałby się komin pomiędzy salonem a łazienką, bo może ci się zechce
    kominek postawić w przyszłości, pozatym nie jestem pewien, czy w kuchni nie
    potrzeba , ale może faktycznie wystarczą te kominki wentylacyjne.

    Oczywiście to tylko moje osobiste spostrzeżenia, a ty rób jak Ci sie podoba,
    ale spróbuj poprzeglądać jeszcze raz te projekty ameryk, ale po kątem tylko
    pojedyńczych rozwiązń, napewno cos Ci wpadnie jeszcze do głowy

    mK

    4786 (20100119) __________