  • Data: 2013-01-09 00:20:14
    Temat: Re: agregat pradotworczy do domu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Ergie napisał:
    > Zgoda w trakcie burzy to norma, ale jakoś tak rzadko się zdarza, aby
    > burza była akurat wtedy gdy chcę się napić herbaty, a to że nocą przez
    > godzinę nie będzie prądu to mi, moim dzieciom po prostu zwisa :-) Nie
    > wiedzę powodu by wstawać i włączać agregat.

    Chyba że:

    Mieszkasz w domku z tektury o pojemności cieplnej tekturowego kartonu a
    na zewnątrz masz -25. CO bez prądu oczywiście nie pójdzie, nie jest
    grawitacyjne... Zalane (bo tak taniej) wodą, nie glikolem.

    Masz prosiaka w zamrażarce wstawionej do kotłowni (chłodniejszego
    miejsca w tekturowym kartonie nie znalazłeś)...

    I kilka tego typu przyczyn. Przez dobę to i poza kotłownią zamrażarka
    niezbyt wypełniona może popłynąć.

    Jak nie trzymasz zapasów żarcia na wojnę, masz normalne mury i
    ogrzewanie niezależne od prądu (choćby rezerwowe - kominek, koza) to
    faktycznie agregat ci po nic. Przeglądy, okresowe odpalenia próbne,
    zgoda energetyków na zapasowe źródło zasilania (muszą mieć pewność że im
    prądu w instalację nie poślesz i montera nie ubijesz jak go na słup
    wyślą...) - rzeczywiście kłopotu z tym trochę jest.

    --
    Darek