    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 10 Jan 2013 04:18:01 -0800 (PST)
    <kc64sg$gr0$1@node2.news.atman.pl> <50e69948$1@news.home.net.pl>
    <kc6ikv$s0g$1@node1.news.atman.pl> <50e6d2ce$1@news.home.net.pl>
    <kc6pcp$3cm$1@node1.news.atman.pl> <50e6ec5c$1@news.home.net.pl>
    <kc6ssg$6u7$1@node1.news.atman.pl> <50e71649$1@news.home.net.pl>
    <kce8n9$9lk$1@node2.news.atman.pl>
    <50eca9b1$0$1217$65785112@news.neostrada.pl> <5...@n...home.net.pl>
    <d...@g...com>
    <50ed6502$1@news.home.net.pl>
    <50edbcbe$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <50edbf0b$1@news.home.net.pl>
    <a...@g...com>
    <50ee9f3e$1@news.home.net.pl>
    <2...@g...com>
    <50eeac46$1@news.home.net.pl>
    Subject: Re: agregat pradotworczy do domu
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2013 12:55:50 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Ale takich kabli się używa do podłączania agregatów, który nie są
    >
    > podłączone na stałe!

    I to jest własnie partyzantka moim zdaniem.
    > Masz w domu gniazdo przeznaczone do podłączania agregatu - i po nim to
    >
    > leci przez taki dwuwtyczkowy kabel.
    Wg mnie rozsadniej byłoby zrobic przełącznik
    http://www.elektrotip.pl/378-828-thickbox/przelaczni
    k-siec-agregat-4-polowy-63a.jpg
    i kabel z wtyczka na końcu podłaczony do styków tego przełącznika od strony agregatu.
    Wtedy nie ma niezezpieczeństwa że ktoś przypadkowo dotknie wtyczki która jest pod
    napieciem
    A zacytuję z elektrody jak ktoś proponuje to zrobioc na styczniku
    "Zbudowanie takiego zasilania awaryjnego jest dość proste. Potrzeba stycznik na prąd
    rzedu 30A. Wystarczy zasilanie przekażnikia połączyć do fazy z sieci. Trzy fazy
    sieciowe trzeba podłączyć do dolnych styków, a fazy agregatu do górnych. Wyjścia
    dolne i gorne zmostkowac (gorny z dolnym) tak zeby miec trzy fazy. Teraz jak zaniknie
    napiecie to stycznik sie przełączy na agregat. Pozostaje tylko kwestia odpalania
    agregatu. Jeżeli ma rozrusznik to można dorobić automatyke na przekażnikach tak żeby
    sie sam uruchomił i przełaczył na dom po odpaleniu a nie przed (bo obciązenie może
    zpowodoac utrudnione zapalanie). Natomiast Jeżeli jest na linke to trzeba samemu
    odpalić i najlepiej by było dołożyć drugi stycznik który by włączył go dopiero jak
    zacznie produkowac napiecie. Co do rozdzielania obwodów to tez jest proste i jest
    kwestią pomysłu. Najlepiej jakby cały układ był za różnicówką (musi być jakieś
    zabezpieczenie). Jeżeli jest to agregat jednofazowy to tez nie ma problemu, wystarczy
    zmostkować trzy fazy na styczniku gdzie wpiety jest agregat. Zero trzeba zrobic
    wspólnie dla agregatu i sieci. Pozostaje jeszcze kwestia różnicówek - mogą wywalać,
    ale nie zawsze. "
    > Bo inaczej musiałby ci z domu wisieć kabel zakończony wtyczką.

    Jeśli byłby podpięty do odpowiednich styków przełącznika który podlinkowałem wyzej to
    może sobie spokojnie wisieć.