    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Date: Sun, 24 Jul 2011 11:09:30 +0200

    Maniek4 wrote:

    > Nie bylo mowy o ilosci swiatla. Przy okazji, dzisiejsze ledy smd daja
    > naprawde spora ilosc swiatla i maja bardzo naturalna barwe, a tzw.
    > zarowki nie sa jedyna koncepcja oswietlenia pomiesczenia. Rownie
    > dobrze mozna wykorzystac tasmy led w wiekszej ilosci kombunujac
    > samemu chocby podwieszane sufity.

    czyli jak ktoś potrzebuje samochód to mu powiesz aby kupił sobie
    trójkołowiec...

    bo nie było mowy o tym co chce wozić i jak daleko? :)

    jeśli komuś wystarcza dioda o świele porównywalnym do halogena 5W to może
    też zastosować taki halogen.

    > System sciamniania led to zwykly opornik ceramiczny wstawiony
    > szeregowo w obwod. Ja akurat nie mam potrzeby sciamniania czego
    > kolwiek poza ustawieniem jasnosci roznych zrodel swiatla raz po
    > pierwszej instalacji.

    no bez jaj opornik jako regulator jasności :) boski pomysł.

    > Ja kupilem po 24 zl sztuk 10 i calosc oswietla mi hol na dole. Halogen
    > swieci nieco cieplejszym swiatlem, ale widac to kiedy zapali sie obie
    > zarowki razem. Na codzien nikt tego nie zauwaza. Druga sprawa,
    > montujac taka ilosc zarowek w suficie mialbym moc 300W a tak mam 30.
    > Trzecia sprawa, to kat swiecenia powszechnie uznawany za maly przy
    > zarowkach z trzema ledami, dla mnie jest wrecz idealny. Mam 10
    > zarowek swiecacych mocno w dol dajac polmrok na gorze pomieszczenia.
    > Halogenem zadnym nie uzyskam takiego efektu.

    no więc ty chciałeś mieć światło jak do żarówek z latarek OK :)