  • Data: 2011-07-24 21:03:08
    Temat: Re: barwa światła w mieszkaniu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j0gngd$u2c$1@news.onet.pl...

    > czyli jak ktoś potrzebuje samochód to mu powiesz aby kupił sobie
    > trójkołowiec...
    >
    > bo nie było mowy o tym co chce wozić i jak daleko? :)

    Powinienem powiedziec zeby kupil sobie wywrotke bo i piachu przewiezie,
    meble jak bedzie potrzeba no i na wczasy pojedzie?

    > jeśli komuś wystarcza dioda o świele porównywalnym do halogena 5W to może
    > też zastosować taki halogen.

    Mi wystarczaja i prawde mowiac nie wiem jak moga nie wystarczyc. 5m tasma
    Led ulozona pod sufitem to naprawde zbytek laski, nie trzeba przeciez
    montowac jednej zaroweczki 18 zwyklych led. Nie namawiam, ale dzisiejsze
    ledy daja naprawde duzo dobrego swiatla. Mam ich wiekszosc i spora czesc
    jest przyciemniona.

    > no bez jaj opornik jako regulator jasności :) boski pomysł.

    Prosty tani i skuteczny. Co musisz miec lepszego zeby uzyskac oczekiwany
    efekt? Wydac wiecej pieniedzy niz czterdziesci groszy na opornik? Grunt, ze
    dziala od dobrego roku.

    > no więc ty chciałeś mieć światło jak do żarówek z latarek OK :)

    Nie rozumiesz. Ja chcialem swiatlo skupic i udalo sie to dzieki takim a nie
    innym zarowkom w ktore raczej ciezko sie patrzy jesli chodzi o ilosc
    swiatla, ale tylko na wprost. Z boku wygladaja jak swiecace mocno male
    punkty zupelnie nie oslepiajac, a przy okazji wmontowane sa w podluznych
    wnekach, wiec mocno z boku w ogole nie widac calych opraw. Dla tego 10
    sztuk, bo wlasnie taki efekt chcialem uzyskac. Na dole jest bardzo widno,
    ale to swiatlo nie oswietla mi wysoko scian i sufitu. Sufit jest podwieszany
    a sciany z gory podswietlane sa lakkim swiatlem z cienkiej wneki
    oddzielajacej sufit od sciany, gdzie wmontowane sa tasmy led przyciemnione
    mocno wlasnie zwyklym opornikiem, bo swiatla byloby zbyt duzo. Tak mialo
    byc, na srodku widno a po bokach najlepiej lekki polmrok. Nie lubie
    pomieszczen rozswietlonych jak latarnia morska. Gdyby zalezalo mi na efekcie
    zwyklych halogenow to kupilbym zarowki z mocnymi diodami smd. Swieca szeroko
    i mocno. Niestety ich estetyka kiedy nie swieca jest dyskusyjna. Jak dla
    mnie smialo da sie zastapic zwykle halogeny zarowkami led. Oczywiscie ktos
    moze miec inne zdanie.

    Pozdro.. TK