  • Data: 2011-08-31 11:08:12
    Temat: Re: bez dachu na zim
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik brunet.wp napisał:
    > Być może należałoby pozostawić stemple na zimę.

    Stempli na zimę pod stropem nie należy zostawiać dlatego, że jak Ci
    wysadzi chudziak, a może wysadzić, to oparte na nim stemple mogą się
    unieś? unosząc strop.

    Tak mi to majster wytłumaczył, a potem drugi majster, który mi szalował
    i zalewał płytę na taras toż samo potwierdził.

    Stemple zdejmij, a ciężarem śniegu się nie przejmuj - w razie czego
    nadmiar zrucisz, ale nie sądzę, że udałoby się przekroszyć nośność
    stropu przez ciężar śniegu. Snieg waży ok 200 kg/m3, zatem musiałoby
    napadać 2,5 m, żeby zbliżyć się do granicy, a taki konstrukcje jak
    strop projektuje się ze znacznym zapasem.

    pozdr.
    Robert G.