  • Data: 2021-02-28 17:29:11
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2021 o 17:03 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Pytanie:
    > czy elementy pomp ciepła, które mają oddzielną część indor i outdoor
    > można mieszać?
    >
    > Przykład: kupuję 7 kW i chcę po roku zwiększyć moc do 9 kW. Wystarczy
    > wymienić część outdorową, czy trzeba całość?

    U mnie można, ale to co proponujesz jest bez sensu.
    U mnie część zewnętrzna to sprężarka Toshiby, która kosztuje jakieś 60-70%
    całości.
    W kotłowni mam jednostkę wewnętrzną (elektronika sterująca) i wymiennik
    płytowy (plus oczywiście pompy, czujniki itp.).
    Jednostka wew. jest Toshiby i "gada" z każdym innym urządzeniem Toshiby.
    "Wie" jaką ma sprężarkę po stronie gazu i nią odpowiednio steruje. O mocy
    systemu decyduje moc sprężarki i powierzchnia wymiany wymiennika. Jak
    wymienisz sprężarkę na większą to trzeba by też wymienić wymiennik, bo
    może nie być wstanie oddać ciepła do obiegu CO.
    Koszt wymiennika SWEP (do układów klimatyzacji) to dodatkowo 1000-1500 zł.

    TG