    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Date: Wed, 22 Jun 2011 00:48:18 +0200

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    news:itr32c$3da$1@news.onet.pl...

    > 500 zyli to przegięcie. Ten kawałek gumy to koszt pewni 100zyli maks i
    > tyle będzie kosztowal jak masowo zaczna sprzedawać

    Pomysl jest ciekawy i ja generalnie jestem za. W ogole uwazam, ze slonce
    latem w ten czy inny sposob mozna wykorzystac. Przykladem niech bedzie
    pomysl Budynia z dachem. Super sprawa do basenu.

    > A czemu zakładasz układ zamkniety?

    Troche odnioslem sie do postu Kogutka, ktory widzi szanse na zastosowanie
    tego typu kolektora w normalnych instalacjach calorocznych piszac przy
    okazji o zastosowaniu glikolu. Poza tym pomysl mi sie podoba, tylko relacje
    kosztowe Bartek przyjal ciut optymistyczne dokladajac skrzynke i szklo. Moim
    zdaniem prawda jest taka, ze na dzis mimo kilku fajnych pomyslow nie ma
    alternatywy dla normalnych kolektorow, fabrycznych czy "zrob to sam", ale
    ciagle tej samej koncepcji. Te wszystkie gumy mozna sobie do basenu, ale
    zeby tania alternatywa przykrywajaca caly dach czy rurki w betonie tarasu to
    sorry ale jestem pesymista.

    Pozdro.. TK