  • Data: 2011-06-23 20:42:26
    Temat: Re: [było] solary - ogrzewanie basenu
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:itvsid$nkr$1@inews.gazeta.pl...

    > Może producenci opon i gumowych przewodów do samochodów tego nie
    > przeczytają.
    > Bo jak by się dowiedzieli to zrobią żelazne opony.

    No i ile wg. Ciebie wytrzyma opona wystawiona na ciagle dzialanie promieni
    slonecznych? Ostatnie moje opony zimowe maja chyba 6-8lat. Maja tyle, bo
    zimowe zuzywaja sie mniej i z racji wieku na zime juz sie nie nadaja mimo
    grubego jeszcze protektora. Niestety zab slonca na nich widac w postaci
    spekanej powierzchni zewnetrznej. Podnies jeszcze temp. takiej gumy do
    optymistycznie 60C, ustaw pod wlasciwym katem horyzontalnie i idealnie na
    poludnie to zobaczymy ile taka guma wytrzyma.
    Zreszta co to za material na kolektor. Przewodnosc, bezwladnosc takiej gumy
    i co tam jeszcze. Nie wiem po co pisac takie teksty mieszajace amatorom w
    glowie. Sam sobie zrob taki kolektor z gumy i podziel sie wrazeniami za rok.

    Pozdro.. TK