    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cena izolacji termicznej
    Date: Thu, 14 Jan 2010 07:07:20 -0800 (PST)

    Krzysiu

    Wyliczyłem że warto dołożyć styropianu z 10 do 20 cm.
    Oszczędność wynosi 10 - 15 % w skali domu dlatego pewnie ci co mają
    15 cm nie widzą różnic (jak dostrzec róznicę 8 %) jeśli np przez
    zainstalowany balkon ucieka 20 % ?
    Wszyscy sypią niesamowitymi uogólnieniami, ja postanowiłem pojechać po
    liczbach.

    Jeśli wiesz na czym polega liczenie ciepła to pewnie wiesz że
    dołożenie kolejnych 10 cm styropianu spowoduje zmainę (30cm) U= 0,135
    W/m2K czyli uzyskamy przyrost U wynoszący 65 % przyrostu z 10 do 20cm
    ( tak naprawdę to jeszcze mniej bo poprzednio różnicę 0,1 zaniżyłem
    aby nikt mi stronniczości nie wytknął)
    Dla każdego rodzaju opału można wyliczyć ekonomiczną grubość
    ocieplenia - nawet dla drewna będzie to ponad 12cm styropianu 1kWh =
    0,1 PLN
    Dom lepiej ocieplony zykuje na akumlacjności, jest bardziej odporny na
    wyjazdy, awarie itd jest po prostu lepszy....
    Jeśli jeszcze przemawia za tym ekonomia to nie ma o czym dyskutować.
    Dom ocieplony 20 cm szybciej znajdzie nabywcę jestem tego prawie
    pewien