  • 1. Data: 2010-01-13 01:06:56
    Temat: cena izolacji termicznej
    Od: MTS <no_mail@no_spam.pl>

    witam, czytam od x lat, będę budować w tym roku, więc pytania pierwsze:

    co się bardziej opłaca - biorąc pod uwagę koszt wykonania i wydatków na
    ogrzewanie w czasie np. 20 lat użytkowania

    ściana z cegły porotherm o grubości 38 cm
    + tynk wapienny z obu stron,

    czy porotherm 25 cm + ocieplenie z wełny
    mineralnej 20 cm + te same tynki

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2010-01-13 09:59:15
    Temat: Re: cena izolacji termicznej
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "MTS" <no_mail@no_spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > ściana z cegły porotherm o grubości 38 cm
    > + tynk wapienny z obu stron,
    >
    > czy porotherm 25 cm + ocieplenie z wełny

    Odradzam Porotherm 38 cm. To za mało.
    Polecam Porotherm 44 cm a jeszcze lepiej Porotherm 44SI.

    Wybór zalezy od pewerencji i upodobań (np. twardy mur na
    zewnatrz dla ściany 1W).
    Ogólnie przy murach 1W (44 cm) wymagany jest reżim technologiczny
    i dokładne stawianie murów z dobrym ociepleniem wieńców
    i nadprozy iraz oczywoście zaparawa ciepłochronna.
    Koszt ełny do ocieplenia murów jest duży, gęste kołkowanie,
    a 20 cm to istotna przesada w grubości ocieplenia.
    Polecam 12 cm styropianu na obecne ceny czynników grzewczych.
    Zaś koszt muru 2W to też ilość narożników (bryła domu)
    wszystkie obróbki sporo kosztują. I spytaj projektanta co on by
    doradził, lub kto już zbudował dom wg Twojego projektu
    i jakie są jego praktyczne uwagi.
    T.

  • 3. Data: 2010-01-13 11:01:33
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Koszt ełny do ocieplenia murów jest duży, gęste kołkowanie,
    > a 20 cm to istotna przesada w grubości ocieplenia.

    No, napewno te 8cm roznicy to jest naprawde istotny czynnik w ujeciu calego
    kosztu takiego ocieplenia nie mowiac o calej budowie.
    Wrecz zabija budzet (uwzglednij klej, kolki, robocizne i sprawdz ile te 8cm
    zrobi roznicy). I bardzo prosto to przeciez dolozyc pozniej ;)

    > Polecam 12 cm styropianu na obecne ceny czynników grzewczych.

    No - bo przeciez bezproblemowo i tanio dołozy te dodatkowe 8 jak "czynniki
    grzewcze" wzrosna nie ? ;)
    Zreszta jak mozna polecic 10 czy 20 skoro nie wie sie nic o budynku ? 12 na
    ceramice a 12 na silikacie czy kostce betonowej to chyba sie czyms rozni w
    ujeciu calej sciany nie ?:)

    Dla autora:
    jak masz czas, pewne umiejetnosci i dobra ekipe - sciana 1W nie jest glupim
    pomyslem. Ja nie mialem az tyle czasu, zero umiejetnosci i ekipe "normalna"
    i nie zaryzykowalem z nimi sciany 1W - zrobilem 2W jako odporniejsza na
    błedy wykonawcze (przynajmniej wg mnie i tego co widze na roznych budowach).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-01-13 12:09:52
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zreszta jak mozna polecic 10 czy 20 skoro nie wie sie nic o budynku ? 12
    > na ceramice a 12 na silikacie czy kostce betonowej to chyba sie czyms
    > rozni w ujeciu calej sciany nie ?:)

    Przecież autor pisze, że z Porohermu a nie Sylikatu.

> [...]
    > "normalna" i nie zaryzykowalem z nimi sciany 1W - zrobilem 2W jako
    > odporniejsza na błedy wykonawcze (przynajmniej wg mnie i tego co widze na

    Ja też kierowałem się błędami wykonawczymi i też mam mur 2W.
    Robiłem eż pomiary w zużyciu gazu (dwa domy o podobnym
    stosunku objętości do pow. zewnętrznej). Różnice były instotniejsze
    w dniach 20-24 stycznia 2006, gdy mróz rano przekraczał -25 oC.

    Przy takich temp. jak obecnie różnice są aptekarskie.
    T.

  • 5. Data: 2010-01-13 12:15:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Sty, 02:06, MTS <no_mail@no_spam.pl> wrote:
> [...]
    > ogrzewanie w czasie np. 20 lat użytkowania
    >
    > ściana z cegły porotherm o grubości 38 cm

    Taka sciana nie spelnia dzisiejszych norm (U ponizej 0,3) - wedlug
    prawa nie odbierzesz takiego budynku do uzytkowania!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-01-13 12:17:32
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w dniach 20-24 stycznia 2006, gdy mróz rano przekraczał -25 oC.
    >
    > Przy takich temp. jak obecnie różnice są aptekarskie.

    Warunki- oba domy z BK 24 cm. Jeden ocieplony 10 cm
    styropianu, mój drugi 13 cm.

  • 7. Data: 2010-01-13 14:04:30
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    >
    > ściana z cegły porotherm o grubości 38 cm
    > + tynk wapienny z obu stron,
    >
    > czy porotherm 25 cm + ocieplenie z wełny

    najlepiej z bali lub szkieltowka.
    Ale w technologi finskiej. Zadna inna. Pseudo fachowcy juz wyczaili
    temat i rzna sosny aby tylko dom z bali postawic.
    ale jesli masz taki wybor jak wyzej. To z welna mineralna.
    Jednowarstwowy jest zbyt wymagajacy jak dla naszych polskich ekip i
    ludzi z przypadku.

  • 8. Data: 2010-01-14 12:27:23
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    b.googlegroups.com...

> [...]

    Taka sciana nie spelnia dzisiejszych norm (U ponizej 0,3) - wedlug
    prawa nie odbierzesz takiego budynku do uzytkowania!

    Norma do 0,3 ot murów warstwowych.
    Mury 1W mają U wymagane <=0,5.
    Co nie zmiena faktu, że 38 cm Porotgrm dla muru 1W to
    za mało.
    A moze dla muru 1W Ytong grubości 40 cm
    w klasie 350? Tylko pod belki stropowe
    muszą iść twardsze odmiany (L kształtki kl. 400).
    A przy grubości 40 cm są lepiej docieplone wieńce i nadproża.
    Ja się skłaniałem właśnie do Ytonga, ale wtedy gy budowałem
    był tylko grubości 36,5 cm. Te 3,5 cm to sporo jeśli
    chodzi o styropian na naproża i wieńce. A klasa 350 jest jeszcze
    cieplejsza od klasy 400, która była najcieplejsza 10 lat temu.
    T.

  • 9. Data: 2010-01-14 13:54:47
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Napisał:
    ,
> [...]
    > wszystkie obróbki sporo kosztują. I spytaj projektanta co on by
    > doradził, lub kto już zbudował dom wg Twojego projektu

    Dlaczego uważasz, że 20 cm ocieplenia to istotna przesada? Czy
    robiłeś jakieś kalkulacje ?
    Pozwoliłem sobie to skalkulować:

    1.Ściana 10 - 12 cm styropian U1 = 0,3 W/m2K
    2.Ściana 20 cm styr. U 2< = 0,2 W/m2K

    Dla prostej kalkulacji zakładam 100 m2 ściany (każde założenie tak
    samo dobre)

    Dane IMGW dla Warszawy za ostatnie 5 lat - średnia temperatuta
    pażdziernik - kwiecień 3 C.

    Zakładam sezon grzewczy 200 dni

    Czyli dla różnicy U = U1- U2 = 0,1 W/m2K
    Różnica w zużyciu energii (zkładam temperaturę w chałupie 21) Delta T
    = 18 K
    wynosi:
    P=0,1 W/m2K * 24 h * 200dni *100m2 *18 K = 864 Kwh

    Jezeli ktoś ogrzewa gazem 1 Kwh = 0,2 PLN różnicza kosztu wynosi 173
    PLN rocznie dla 100m2 muru.

    173 pln razy 20 lat użytkowania = 3460 PLN.
    20 lat - odpowiada zamrożonym odsetkom kapitałowo - 5%
    Oprocentowanie spadnie być może trzeba będzie kalkulować:
    173 * 40 = 7000 PLN

    Jestem pewien że dołożenie dodatkowych 10 cm styropianu to dobra
    inwestycja i wyniesie znacznie mniej niż 3460 PLN
    nie wiem dokładnie jaki to koszt chętnie wysłucham jakiś opinii.
    10m3 styropianu = 1500 PLN
    -dłuższe kołki ?
    -klej ?
    -?
    Na tym forum nikt tego nie uwzględnia lecz nawet gdy to wyjdzie na
    zero to satysfakcja z niższej emisji CO2 i znacznie wyższa wartość
    domu !
    Przestańcie głosić opinie że 20 cm ocieplenia to przesada ! - po co
    pisać głupoty!

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-01-14 14:37:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Napisał:
> [...]
    >P=0,1 W/m2K * 24 h * 200dni *100m2 *18 K = 864 Kwh

    >Jezeli ktoś ogrzewa gazem 1 Kwh = 0,2 PLN różnicza kosztu wynosi 173

    Czyli 24zł miesięcznie w sezonie grzewczym

> [...]

    >Jestem pewien że dołożenie dodatkowych 10 cm styropianu to dobra
    >inwestycja i wyniesie znacznie mniej niż 3460 PLN

    To czemu nie zainwetowac kolejnych 3460zł i nie dodac kolejne 10cm styro

    >nie wiem dokładnie jaki to koszt chętnie wysłucham jakiś opinii.
    >10m3 styropianu = 1500 PLN

    1000zł

    >zero to satysfakcja z niższej emisji CO2 i znacznie wyższa wartość
    >domu !

    Niby dlaczego znacznie wyższa wartość domu?
    To pic na wodę. Ludzie kupuja oczami.
    Mało kto zwraca uwage na jakośc/grubośc ocieplenia.
    Znam dwa przyapdki z wiosny 2009 domów wystawionych na sprzedaz.
    Dopóki nie były w nich zrobione elewacje, podjazdy itp to oglądajacych było
    sporo ale zainteresowanych kupnem nie było.
    Po zrobieniu ładnej elewacji, podjazdów i posadzeniu kilku Tuji domy
    sprzedały sie pomimo tego że włascicele podwyzszyli cene.

    >Przestańcie głosić opinie że 20 cm ocieplenia to przesada ! - po co
    >pisać głupoty!

    To takia sama pisanina jak to że 20cm to nierbędne miniumum.
    Marketing kreuje potzreby i tyle
    Zauwaz że juz ktos pisał tu o ociepleniu poddasza 45cm wełny
    Podejrzewam że za rok dwa bedzie ktos tu szukał kołków do 35cm styro
    Wylicznia wyliczeniami a zycie swoje. W praktyce grubośc ocieplenia nie
    przekłada się znacząco na koszty ogrzewania.
    Zauważyłem ze zarówno ci co maja 10cm styro jak i cio co maja 15 na gaz
    wydają podobne kwoty
    Tak sobie myśle że powyżej pewnej grubosci styro straty przez sciany sa
    zminimalizowane i zwiększanie grubości nic nie daje. Po prostyu wtedy
    stosunkowo wiecej ciepła ucieka przez okna dach itp.
    Sąsiad ma na razie dom z samego suporeksu 24cm nieocieplony i jakos go
    ogrzewanie nie rujnuje. Moi rodzice do tego roku mieli ocieplone tylko dwie
    sciany 5cm styro i ichj nie rujnowały koszty. Latem roku robiac elewacje na
    pozostałe dwie sciany nakleili po 5cm(bardziej po to aby uzuskac gładka
    powierzchnie pod tyn mineralny i opału tej zimy zużywaja tle samo co w
    ubiegłych latach
    Ja mam podobny dom pod względem powierzchni scian itp tylko ze ociepliłem
    12cm styro i jest ok

    Krzysiek