    From: rrr <r...@o...rrr.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [ceny] Instalacja elektryczna /st. surowy/
    Date: Fri, 02 Dec 2011 15:11:37 +0100

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Coś w tym racji jest, ale pozwolę sobie zauważyć że może i chętnie
    > przystanie na biały montaż ale nie każdy instalator ma to coś w rękach i
    > wyjdzie jak wyjdzie choćby się bardzo starał.

    E tam coś, to się nazywa staranność często poparta doświadczeniem. Jak
    nie wychodzi niech beemy wymienia a nie za gniazdka się łapie.

    Ja na ten przykład nie
    > znoszę i nie toleruję odstających ramek od ścian. Samo obsadzanie puszek
    > zespolonych nie stanowi wielkiego problemu w trzymaniu wymiaru, ale
    > ramka na całym obwodzie ma idelanie dolegać do ścianyprzy czym puszka
    > nie ma prawa być tak obsadzona aby była na wybrzuszeniu lub zagłębieniu
    > w tynku.

    Masz rację, wygląda to jak kupa, też nie lubię, a że wiem, że można
    zrobić by nie odstawało, to jeśliby odstawało wku...iłoby mnie chyba
    bardziej.

> [...]
    > różnica w posadowieniu była większa niż 0,5mm.
    > Ciekawostka, o ile z dokłądnością tych austriackich instalatorów było
    > raczej OK, to często musiałem uczyć podstaw elektrotechniki. Często ci
    > zaraz po szkole nie mieli pojęcia jak podłączyć krzyżowy. Kiedyś kilku
    > takich wraz z jednym starszym co to niby wszystkie rozumy pozjadał
    > postanowiło że transformatory głośnikowe podłączą. OK. Dobrze że w porę
    > zauważyłem że podłączali je wszystkie na odwrót. Ale się działo... jeden
    > z nich nawet na potwierdzenie "słuszności" swojej tezy pobiegł do
    > samochodu po książkę :) Ale miałem ubaw.

    Oj tam, oj tam. Ja do dziś czasami zarobię dla sportu jakąś wtyczkę (XLR
    czy skrętkę) to i tak patrzę na obrazek w książce, mimo, że w nocy o
    północy potrafię powiedzieć jak ma być zrobiona. Takie skrzywienie, żeby
    robić z instrukcją. A krzyżowe - jak się nie załapie jak ma działać to
    ni chuchu nie wytłumaczysz, kiedyś próbowałem koledze wytłumaczyć to z
    pół godziny zeszło, gadanie, rysunki jak z ikea, nie szło, do dzisiaj
    pewnie nie wie jak to ma być :) Czasem rzeczy dla nas oczywiste innym
    sprawiają trudność.

    pozdrawiam
    rafał