  • 1. Data: 2011-11-30 11:15:02
    Temat: [ceny] Instalacja elektryczna /st. surowy/
    Od: forum <f...@g...pl>

    Czas na rozprowadzenie instalacji w budynku (st. surowy)
    -------------------
    Jakie obecnie są cenniki u elektryków za taką robotę:
    umawiają się jakoś za całość, od "punktu", itp?

    Ktoś przeprowadzał takie prace w tym roku - jakie są obecnie stawki?
    Potrzebuję jakiejś "bazy" do negocjacji ;)

    PS
    Co uwzględnić w takich rozmowach, by nie być zaskoczonym "w trakcie" ;)

  • 2. Data: 2011-11-30 11:31:46
    Temat: Re: [ceny] Instalacja elektryczna /st. surowy/
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ktoś przeprowadzał takie prace w tym roku - jakie są obecnie stawki?
    > Potrzebuję jakiejś "bazy" do negocjacji ;)

    jakby nie liczył i tak wyjdzie za robocizna 5kzł :)

    b.

  • 3. Data: 2011-11-30 11:34:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >PS
    >Co uwzględnić w takich rozmowach, by nie być zaskoczonym "w trakcie" ;)

    Moja rada- nie zgadzaj sie na rozliczenia wg punktów metrów itp. Uzgodnij
    czy montaż osprzętu tez w cenie czy zlecisz później itp
    Weź mazak, na ścianach zaznacz gdzie chcesz mieć gniazdka, wyłączniki,
    rozdzielnie itp i zaproś ze dwóch trzech fachowców aby przedstawili ofertę
    na robociznę za CAŁOŚĆ robót.
    Czyli w skrócie: widzą stan obecny, ustalacie co i gdzie ma być po robocie i
    ile za to chcą.

  • 4. Data: 2011-11-30 11:37:45
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-30 12:15, forum pisze:
> [...]
    >
    > PS
    > Co uwzględnić w takich rozmowach, by nie być zaskoczonym "w trakcie" ;)

    Zależy co chcesz robić. Jeśli bez specjalnych wymysłów i dom w granicach
    150m2, to robocizna ok. 3,5-4 tysiące.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2011-11-30 11:46:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jb54i8$mjo$...@u...news.interia.pl... Zależy co chcesz robić.
    >Jeśli bez specjalnych wymysłów i dom w granicach 150m2, to robocizna ok.
    >3,5-4 tysiące.

    Z materiałem chyba;)))
    Jeśli nie ma pomysłów typu "27 gniazdek na pomieszczenie i 4 skrętki na
    każdej ścianie" to zrobienie takiej instalacji to dla dwóch osób pewnie maks
    3 dni roboty(a pewnie i szybciej nawet). Ja swoja instalację rozprowadziłem
    w ciągu tygodnia robiąc popołudniami tylko.
    Myślę że 1,5- 2tys złotych to rozsądna cena - przynajmniej w mojej okolicy.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 6. Data: 2011-11-30 12:15:01
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Myślę że 1,5- 2tys złotych to rozsądna cena - przynajmniej w mojej
    > okolicy.

    Oj trudno będzie znaleźć sensownego wykonawcę za te pieniądze. Chyba, że
    naprawdę bardzo prosta instalacja, większość rozprowadzona po podłodze,
    ściany z gazobetonu i bez żadnych fanaberii z bruzdowaniem ścian.
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6671
    (20111130) __________

  • 7. Data: 2011-11-30 12:28:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "jachoska" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >naprawdę bardzo prosta instalacja, większość rozprowadzona po podłodze,
    >ściany z gazobetonu i bez żadnych fanaberii z bruzdowaniem ścian.

    A po co inaczej?

    A co to za fanaberie? Fanaberie to moim zdaniem bruzdowanie itp. Po co
    bruzdować np jak kable spokojnie sie w tynku mieszczą.
    Pewnie że jak najmiesz firmę to zapłacisz więcej. Ale jak pogadasz z
    pracownikiem tej firmy to w ramach fuchy popołudniamui zrobi taniej i tak
    samo dobrze.
    Dokładnie tak było u mnie z instalacją alarmową- właściciel lokalnej firmy
    przyjechał pomierzył oglądał i chciał za robociznę (instalacja i montaż 7
    czujek, dwóch klawiatur i centrali) 2000zł.
    Jego pracownik zrobił mi to samo w jedną sobotę za 500zł.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2011-11-30 15:04:06
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    >
    > PS
    > Co uwzględnić w takich rozmowach, by nie być zaskoczonym "w trakcie" ;)

    przyjmij sobie robociznę na poziomie
    45-50 zł za punkt z kuciem lub wierceniem pod puszkę przy czy punktem będzie
    każdy pubkt poboru i każdy łacznik instalacji, ale z założeniem że wykucie
    pod puszkę gniazdową np 4 modułową to nadal jeden punkt (osobno będą liczone
    tylko gniazd przy montażu), puszki rozgałęźne nie są licozne jako punkty.
    120 zł osadzenie podtynkowej skrzynki rozdzielni (wykucie, montaż)
    10-15 zł za montaż i podłaczenie każdego aparatu w rozdzielni
    10 zł za montaż każdego gniazda i łącznika
    20 zł za montaż lampy
    10-15 zł za pomiar każdego punktu i wystawienie protokołu z pomiarów.

    Wykonanie WLZ przyłącze - budynek, uziemienia, odgromów należy policzyć
    osobno

  • 9. Data: 2011-11-30 18:05:19
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Ja się tylko dopytam:

    > Jackare wrote:

    > przyjmij sobie robociznę na poziomie
    > 10-15 zł za montaż i podłaczenie każdego aparatu w rozdzielni

    Każdego jednego bezpiecznika? No, ale tu w zasadzie potrzebna jest
    wiedza "tajemna".

    > 10 zł za montaż każdego gniazda i łącznika

    Za włożenie do puszki i podpięcie do przewodów?

    > 20 zł za montaż lampy

    Znaczy za powieszenie lampy, czy zamontowanie kostki na końcach
    przewodów?

  • 10. Data: 2011-11-30 23:00:49
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "jahi" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja się tylko dopytam:

    > Każdego jednego bezpiecznika? No, ale tu w zasadzie potrzebna jest
    > wiedza "tajemna".

    Tak. Każdego jednego i nie tylko bezpiecznika.

    > Za włożenie do puszki i podpięcie do przewodów?
    Aha.

    > Znaczy za powieszenie lampy, czy zamontowanie kostki na końcach
    > przewodów?
    Powieszenie lampy.
    Zamontowanie kostki na końcu przewodu jest (powinno być) wliczone w cenę
    punktu instalacji - w tym przypadku wypustu oświetleniowego.
    --
    Jackare