  • Data: 2024-05-21 16:47:21
    Temat: Re: ceny nieruchomości
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tak tylko myślę, że skoro w spożywczym wszystko niemal x2 w porównaniu z cenami
    sprzed pandemii, to dlaczego na budowie miałoby być
    inaczej?
    Podobnie np. samochody czy aparaty fotograficzne.
    Cement, ceramika, stal itp. wymagają olbrzymich ilości energii do wyprodukowania.
    Więc rynek pierwotny IMO musi drożeć z przyczyny wzrostu kosztów.
    Pytanie, czy całe życie chcą budować na marżach powiedzmy 60%.
    Pozytyw: wiertarki potaniały. Ogólnie biorąc wydajność pracy wzrosła. Wyobrażam
    sobie, że architekt powie do mikrofonu "rozrysuj mi
    x mieszkań dwupokojowych, y mieszkań trzypokojowych i dwa apartamenty, rozkładowe z
    widnymi kuchniami" i AI rozrysuje. Może znikną
    koszmarki w postaci miejsc garażowych bez własnego wjazdu/wyjazdu. Ale tę AI ktoś
    musi zaprogramować.
    Tak jeszcze myślę, że niszcząc rolnictwo niszczymy budownictwo budowane polskimi
    rękami, bo nie będzie miał kto do miasta poza
    żniwami przyjeżdżać do pracy.
    Generalnie to zastanawiałbym się jak pobudzić lokalne społeczności do utrudniania
    osiedlania się czarnym, bo w takich dzielnicach
    ceny polecą na łeb na szyję.
    Dla odmiany w białych enklawach będą rosły.

    -----