    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: ceny robót
    Date: Mon, 31 Aug 2009 09:49:57 +0200

    news:h7fu2r$4dv$1@news.onet.pl...

    > ostatnio widziałem płytki kładzione za małe pieniądze... koszmar:)

    Ja widziałem łazienke i salon robione wiosną tego roku za 20zł za mkw-
    zrobione bardzo dobrze.
    Są u nas tez tacy co liczą sobie 50zł za mkw. Ale zleceń mają coraz mniej.
    W zeszłym roku za kostkę brukową gość liczył mi 110-120zł za mkw(robocizna
    +materiał)- na szczęście dla mnie zrezygnowałem z robienia podjazdów wtedy.
    Teraz ten sam człowiek(a własciwie ta sama Firma- bo jest to spora lokalna
    firma) układają kostke za 80zł za mkw.
    Ceny kostki, obrzeży itp raczej nie spadły. Zjechali więc z kosztów
    robocizny. Kupując materiał samemu troche jeszcze z tej ceny zjadę w dół.
    Opłacało się wiec dla mnie odczekac ten rok bo dzięki temu mam taniej o
    prawie 3000zl

    > imho inna cena będzie za samą łazienkę z bajerami a inna za całość domu z
    > podłogami (duże powierzchnie)

    Dlatego trzeba się dogadywac za całość robót a nie tzw metry

    > buachacha 50 zł za punkt CO? 120zł to już cena na granicy zysku.

    Półtora roku temu u mnie robili za 80zł za tzw punkt. Była to wtedy u nas
    cena obowiazująca. Teraz sporo ekip nie ma zleceń i można za 50zł znależć.

    > ponadto trzeba patrzeć na coś takiego: inna cena jest za zrobienie całej
    > instalacji wody i kanalizacji co i gazu w jednym kawałku a inna za
    > zrobienie jednej pętli w łazience.

    A to fakt.

    > Trzeba pamiętać o kosztach rozruchu i zakończenia robót które dla dużej
    > roboty rozkładają sie na cały zakres prac.

    No już bez przesady z tym rozruchem- cały ten szumnie nazwany rozruch to
    maks jeden dzień pracy dla jednej osoby.

    > co do umawiania sie to tak umawiamy sie na całość robót ale i tak cena
    > wynika z punktu i jest określona dla ustalonej ilości punktów, jeśli są
    > podczas roboty zmiany to cena sie zmienia wg realnej ilości punktów,
    > przecież jeśli zrezygnujesz z czegoś to chciałbyś aby instalator ci
    > odliczył to od ceny (oczywiście jeśli jeszcze nie zdążył tego zrobić)

    Oczywiście zgoda. Umawiiać się tzreba za całość robót. Pokazać instalatorowi
    co ma być i gdzie zrobione i niech instalator sobie sam te punkty policzy i
    pomnozy razy swoją stawkę. Inwestorowi powinien podac cenę za całość robót.
    A ew dodatkowo zlecane przez inwestora prace rozlicza się osobno.

    Krzysiek