  • Date: Tue, 25 Sep 2012 07:50:11 +0200
    From: Andrzej S <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: cisnienie w boilerze - obliczenia

    W dniu 2012-09-25 01:52, k...@v...pl pisze:

> [...]
    +wzbiorcze+cwu&category=0&sg=0
    > najprostsza jest rurka. Kosztuje 2 złote i nie się w niej co popsuć. co Cie swędzi

    Mnie ma co swędzic...
    Wodociag bardzo niestabilny - woda jest, nie ma, cisnienie jak cholera.
    Dwa razy rozerwalo mi rurki, wiec zainstalowalem na wejsciu zawór
    redukujacy. Dziala, cisnienie spadlo bardzo wyraznie.

    Ale przy okazji wyszlo, ze jest to zawór jednodrozny, który i tak
    powinien byc na wejsciu (tzw. antyskazeniowy). No i nagle zaczela kapac
    woda z zaworka pod bojlerem, co bylo tu wyjasnione.

    Znaczy to, że z redukcja momentami mam cisnienie duuuzo wyzsze niz bez
    redukcji, kiedy to nigdy nie kapalo. Cala ochrona instalacji jest
    do dupy.

    Te naczynia wzbiorcze - moge prosic wiecej informacji? Jaka to ma
    pojemnosc dla nadmiaru? Zmiesci sie szklanka cofki i jak wzrosnie
    cisnienie?

    pozdro
    --
    A S