  • Data: 2012-01-12 13:56:47
    Temat: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:911c41b2-05d0-4ac3-bea1-6413e569d380@m4g2000vbc
    .googlegroups.com...

    >U mnie w pracy po roku wchodzenia i wychodzenia za stolik zrobila sie
    >dziura. Nie na wylot ale papier sie obtarl i gips sie kruszy.
    >W przypadku tynku z tytki (uzywam poztynk 560 kraisel-a) takie cos sie
    >zrobic nie da.
    Nie zaprzeczam, nalezy jednak bez względu na to z czego są ściany
    odpowiednio ustawiać meble.

    >Chcesz powiedziec ze tynk zwykly jest tak samo wytrzymaly jak plyta
    >gipsowa?
    Tego nie powiedziałem. Powiedziałem że trzeba się postarać aby uszkodzić.

    >Zewnetrzne tez?

    No jasne! Robiłem kiedyś dobudówkę szkieletora, taki domek na ogródkach
    wypoczynkowych w Alt Oberlaa. Na zewnątrz płyta OSB, w środku wełna i od
    środka płyta GKF. Domek był dobudówką do istniejącego pomieszczenia z
    czegoś typu max+ styro+ deski. To była późna jesień, w tej części
    szkieletora było wyraźnie cieplej.

    >Wewnetrzne beda ciutke cieplejsze w dotyku ale to takie zludzenie.
    >Blacha postawiona w pokoju tez bedzie w dotyku zimniejsza.

    To nie złudzenie tylko wynik przewodności cieplnej. Dotykając ręką, blacha
    natychmiast odbiera z niej ciepło bo jest kiepskim izolatorem ciepła. Jak
    dotkniesz płytę GK to już tego tak nie poczujesz, a wełnę to poczujesz nawet
    że jest cieplej.

    >A reszta? nie dyskutujemy o scianie z welny a o calej przegrodzie. I
    >to zrobionej dobrze jak i zrobionej zle.

    Alez oczywiście.
    Wełna Isover 75mm ma lambdę 0,037 a bloczek ytong 115mm ma współczynnik
    0,135
    Wełna jest dodatkowo obudowana obustronnie 1,25cm warstwą płyty GK która też
    stanowi dodatkowy opór cieplny.

    >No i wata dodaje kosztu a nie jestem pewien czy podczas calej dyskusji
    >to jest oczywiste.

    5-9zł za 1m2 zależnie od hurtowni i kupowanej ilości.

    >Zycze ci zebys nigdy nie musial sie zderzyc z taka rzeczywistoscia.
    >Ale i wilgoc i gryzonie sie czasem zdazaja.

    Tylki mi proszę nie mów że Ytong nic sobie z wilgoci nie robi.

    >Poztynk 560 ktorego uzywam jest na tyle trwaly ze jego rozkuwanie na
    >ewentualne przerobki jest dosyc trudne.

    Na ścianach nośnych i zewnętrznych mam tynki gipsowe Kreisel. Wiem że
    wytrzymałe i o dziwo takie jak by elastyczne w uderzeniach ale cudów to nie
    ma.

    >Widzisz, czasem starczy miec pecha i niezbyt fortunnie wykrecic przy
    >niesieniu stolu w dwie osoby. Nie trzeba miec patologii zeby zaliczyc
    >zonka.

    Na sylwestra korek strzelony w sufit zrobił w w nim ładne wgniecenie a jest
    z kreisela.
    Jak stołem obetrzesz ścianę tynkowaną to też jest zonk co nie?

    >Probowales na tym siadac?
    Nie próbowałem, ale zaręczam cię że blat nie służy do siadania, marmurowy
    mógłby pęknąć, drewnianemu nic się nie stanie a i ścianie nic a nic się nie
    stanie. Robiłem kiedyś pakamerę 3x3m dla kierownika w Effie. Wolnostojąca na
    hali buda z GK z oknami i sufitem z desek na którym w trakcie jego
    konstrukcji normalnie chodziło się.

    > I potem ludzie placza ze im z gniazdek wieje...

    Że co? Ale ty jesteś mitoman. Niby skąd ma wiać w ściance działowej? Z
    zewnętrzną się zgodzę jeżeli ktoś niechlujnie uszczelnie wełną albo kupi
    szmatę którą się da ścisnąć na grubość centymetra.

    >Jak juz pisalem zycze ci zebys nie mial taki problemow ale one sie
    >zdazaja i w blokach i w domach.

    Z gipsami miałem bardzo dużo do czynienia przez ładnych kilka lat. Niczego
    takiego od nikogo nie słyszałem.
    A jeżeli zdarza się wilgoć to nie jest to wina ściany lecz złej izolacji
    przeciwwilgociowej i zaręczam cię że wpływa niekorzystnie nawet na ceramikę
    a zwłaszcza na ytonga który pod wpływem wilgoci rozsypie się.

    Marek