    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co byscie zmienili
    Date: Wed, 05 Mar 2014 20:49:39 +0100

    On 2014-03-05 15:56, uzytkownik wrote:
    > Takie sterowniki fachowcy nazywają "dwustawnymi" i montowane są od wielu
    > lat w przeróżnych kotłach, gdzie dobrze się sprawdzają.

    Oczywiście, w przeciwnieństwie do reszty świata gdzie lepiej się
    sprawdzają PIDy.

    > które potrafią same dobierać wszystkie parametry: ilość podawanego węgla
    > oraz dobór powietrza czyli dobierać moc np. sterowniki eCoal, ale taki
    > kocioł musiałby przejść badania spalania, zlecane przez producenta tego
    > sterownika, a to się po prostu nie opłaci jednostkowo.

    Innymi słowy chcesz mi powiedzieć że jakośc spalania bedzie lepsza w
    gorszym sterowniku? Że to że w popielniku znajduje niewypalony wegiel a
    w kominie niewypaloną sadzę, bo sterownik debilny, bylo atestowane?
    Podpowiem Ci: mój sterownik nie reguluje ilości węgla podawanego w
    retortę. Uwierzysz w bajkę że potrafi cokolwiek rozsądnego robić z tym
    ograniczeniem? Bo ja uwierzyłem, przeciez nie ma na świecie aż tak
    popsutych sterowników - pomyslałem przy zakupie.

    > Tylko, że w elektryce nie istnieje wyporność grawitacyjna spowodowana
    > zmianą ciężaru właściwego tak jak w przypadku wody. Ponadto występuje
    > jeszcze szereg innych zjawisk fizycznych, których nie znajdziesz w
    > elektryce jak choćby lepkość, kawitacja czy zawirowania.

    Żaden z tych elementów nie przeszkadza w *rozpływie* w obowdach
    hydraulicznych, co najwyżej je modyfikuje. Abyś miał pojęcie o czym
    rozmawiamy to w pierwotnej instalacji pokemon zainstalował mi dwie pompy
    *przeciwsobnie* w sąsiednich oczkach. Efektem czego wspólna gałąź nie
    miała przepływu (jak się dobrało moce pomp). Zasada superpozycji, mówie,
    a on na to że "woda płynie tam gdzie ma bliżej". Zaiste mądra ta woda.
    Może o hydraulice wiem niewiele, ale znacznie wiecej niż przeciętny
    pokemno "co robi w tym 30 lat" jak się okazało.

    Nie mówiąc już
    > o tym, że każde kolanko w układzie hydraulicznym stawia dodatkowy opór,
    > a w przewodzie prąd jednakowo płynie zarówno w odcinku prostym jak i
    > zakrzywionym. Chyba, że to zakrzywienie jest już zbyt duże i wprowadza w
    > obwód znaczną indukcyjność.

    Ta znaczna indukcyjnośc w przepływie laminarnym i stabilnym w sensie
    paramterów (który posiadam u siebie) *NIC* nie znaczy. Może poza oporem.

    > Dlatego też mówienie o Prawie Kirhoffa i analogii do prądu jest totalnie
    > z d.... wzięte

    Gdanie o indukcyjnościach w obwodach bez zmian cisnienia i przepływu
    jest równie zabawne.

    > i świadczy tylko o niedouczeniu pseudo-naukowca, któremu
    > tylko się wydaje, że coś wie.

    Ależ mi się nie wydaje. Ja wiem. Tyle że niewiele. Ale to już coś.

    > To trzeba znaleźć prawdziwą przyczynę, a nie doszukiwać się problemów w
    > sterowaniach, które się sprawdzają u innych.

    > Świetnie się nadaje do sterowania oświetleniem, a nie eliminowania
    > zachowań kota.

    Chcesz eliminować zachowania kota? Tez o tym myślałem, myślisz że
    poczworna amputacja z ogłuszaniem młotkiem da radę?

    > Na płocie był napis "dupa". Chciałem sobie pogłaskać i przez tydzień
    > wyciągałem drzazgi.
    > Powtarzam jeszcze raz. To, że narysowany jest na opakowaniu czujki
    > przekreślony pies, nie oznacza, że czujka jednakowo nie będzie reagować
    > na wszystkie zwierzęta.

    Kompletnie sie pogubiłeś w wątku. Przeciez ja *DOKŁADNIE* o tym mówie.
    "Nie wierz instalatorom że są czujki odporne na zwierzeta". Ja nie
    rozprawiam o tym czy są super systemy alarmowe z detekcją feromonów
    wspomagane czujnikami aury. Ja tylko potwierdzam że tanio nic się nie da
    zrobić, a taki kit wciskają instalatorzy. Nie warto wyrzucać pieniędzy w
    błoto.

    > Sponsora musisz poszukać w lusterku. Ja natomiast mogę być stosownie
    > wynagrodzonym gwarantem, który zagwarantuje zwrot wszystkich kosztów
    > jeżeli to nie wypali.

    Innymi słowy sugerujesz że powinienem wydać znacznie więcej kasy niż mój
    obecny system alarmowy. Znakomicie, właśnie potwierdziłeś tezę z mojego
    pierwszego maila. Nie wierzyć instalatorom że da się to tanio zrobić.