    From: J-L-F <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: co dalej po wykonaniu szkieletu?
    Date: Sun, 07 Nov 2010 20:21:18 +0100

    W dniu 2010-11-07 18:03, s_13 pisze:

    > ale kolega chce to, z tego co rozumiem lekko ocieplić, żeby grzać
    > zimą...

    Dokładnie tak. Może nie zima, bo można nie wrócić, jak zawieje śniegiem,
    ale wczesna wiosna i późna jesień, jak najbardziej.

    > gdzieś w necie znajdziesz dane przenikalności cieplnej różnych
    > materiałów, możesz sobie porównać odpowiednią grubość drewna i wełny,
    > nawet jakiś darmowy program do tego widziałem... jedno wiem na pewno
    > cena drewna o tej samej izolacyjności będzie duuużo większa niż wełny.

    I to przesądza sprawę. Myślałem o balu, jako elemencie do szybkiego
    montażu przede wszystkim.

    > No i drewno się rozsycha więc ewentualne szczeliny będą idealnym
    > mostkiem cieplnym i będzie z nich wiało, że hej, proponuję zatem 10-
    > tkę wełnę w konstrukcję, ładną szalówkę na zewnątrz

    Co masz na myśli?
    Chętnie bym czymś chlapnął tę wełnę od zewnątrz.
    Od wewnątrz tylko deski - klimat.

    > i co tam lubisz w
    > środku, jeśli chcesz oszczędzić, to można kupić wełnę z odzysku, dla
    > domu bym nie ryzykował, ale budynek gospodarczy to co innego...

    To są tak małe koszty, że nie warto.