    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: czy pianka poliuretanowa przewodzi pr&plusmn;d?
    Date: Wed, 10 Nov 2010 09:36:12 +0100

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    news:0ef8.00000439.4cda4a7d@newsgate.onet.pl...

    > Dzieki za informacje. i za sprostowanie, ze to nie sadza lecz grafit. Tyle
    > ze
    > jedno i drugie to wegiel.

    Nie napisałem tego po to aby cię sprostować ale dla stwierdzenia że już od
    dawna się taki produkuje, tyle że ja użyłem nazwy grafit. Czysta sadza to
    grafit czyli miękki odmiana alotropowa węgla.
    Sadza jest w przemyśle odpadem zanieczyszczającym atmosferę i znaleziono dla
    niej zastosowanie zamiast truć środowisko. Trzeba tylko zadać sobie pytanie
    czy i w jakim stopniu sadza jest radioaktywna i jakie to będzie miało
    znaczenie w produkcie końcowym.

    > Czy moze wiesz cos na temat jego paroprzepuszczalnosci? I czy jest juz
    > powszechnie dostepny w na skladach.

    Nie wiem. Ja to znam głównie z elektroniki. Już od wielu lat spotykam się z
    szarymi opakowaniami ze styropianu przeznaczonymi na czułe elektrostatycznie
    urządzenia elektroniczne.
    W budownictwie też już jest gdyż niedaleko mnie jest dom który takim
    styropianem właśnie ocieplają.

    Marek