  • Data: 2021-07-07 22:31:16
    Temat: Re: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 15:16:14 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > To wrażenie z jakich przesłanek wynika? W przypadku klasycznej miejskiej
    > zabudowy wysokiej, każda podgruntowa kondygnacja (garaż bez witryny) jest
    > wielokrotnie droższa od kondygnacji nagruntowej. W zabudowie jednorodzinnej
    > piwnice też tanie nie są.

    Dziękuję wszystkim w tej gałęzi wątku.

    Wygląda na to, że będzie trzeba zweryfikować wiedzę.

    Swoje informacje wyniosłem z budowania kilku pomieszczeń podziemnych, m.in.
    piwnicy pod jednym z domów, podręcznego składu opału na ok. 20 (a może 40?)
    ton koksu, garażu, kotłowni itp.
    Nie zwracałem uwagi na technologię. Byłem wtedy jeszcze w szkole
    podstawowej i średniej. Robiłem na betoniarce wg wskazań, a tato, wujek i
    najemni robili resztę. Pamiętam tylko, że czasami było wykorzystywane tzw.
    "szkło wodne" oraz lepik.
    Teraz jest nieco wilgoci w składzie opału, ale ze względu na przecieki z
    pokryw w stropie. Reszta pomieszczeń nadal sucha.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam