    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 26 Mar 2017 14:20:03 -0700 (PDT)
    <58d80740$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <58d82adf$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: czy wiesz że.....
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 22:56:41 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
    > No to jak traktujemy sprawę poważnie, to nie ma ciula zmieścić się
    > jedynie w drugiej taryfie, przynajmniej przy CWU, a i z CO w mrozy może
    > być problem.

    nie wiem jak tam ciul, ale tak normalnie to tylko kwestia dT i m. Dla CO potrzeba
    tony wody, dla CWU jakis 200l. To nie są wielkosci których sie nie da zastosowac.

    > Mój ojciec miał zbiornik CWU w piwnicy i ogrzewał go najpierw drewnem i
    > gazem, potem prądem w drugiej taryfie. Teraz ma tylko bojlery
    > przepływowe, i zużycie prądu jest porównywalne a nawet mniejsze niż ze
    > zbiornikiem. W między czasie eksperymentował, i raz miał jedną, raz dwie
    > dwie taryfy, różnice w rachunkach były mało zauważalne i na razie został
    > przy dwóch taryfach.

    ogrzewacze przeplywowe dzialaja w czasie poboru, a ten nie chce sie dostosowac to
    godzin obowiązywania niskiej taryfy. No i nie ma zadnej oszczednosci, dziwne nie
    jest. Dlatego przepływowe tu sie nie nadają.

    > ???

    czego nie rozumiesz? ze sprawnosci wynika ilosc energii którą wciaga budynek ktora
    powstala ze spalenia 3ton węgla.

    b.