  • Data: 2009-10-19 10:24:48
    Temat: Re: czyszczenie srebra
    Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    medea pisze:

    > Soda oczyszczona. Na niektórych opakowaniach jest nawet takie
    > przeznaczenie wypunktowane i chyba przepis jak to robić też. Ja, jeśli
    > już czyszczę, to drobne przedmioty typu kolczyki. Kładę na talerzyk,
    > posypuję sodą, dodaję odrobinę ciepłej wody i zostawiam na jakiś czas.
    > Jeśli jest taka konieczność (np. czarny osad we wzorkach) to szoruję
    > szczoteczką do zębów. Potem płuczę i poleruję miękką szmatką. Pamiętam,
    > że zdarzało mi się też czyścić kolczyki pastą do zębów, co też dawało
    > efekt (pewnie ze względu właśnie na zawartość sody w paście).

    Dzięki, jeśli nie pomoże Argentum, spróbuję Twojej sody. A Ty z kolei
    spróbuj do srebrnej biżuterii sposobu z linku, zdziwisz się, jak ładnie
    odzyska blask nawet w najdrobniejszych zakamarkach. Btw, stara złota
    biżuteria ładnie wygląda po całodziennym namoczeniu w wódce czystej,
    tylko nie trzeba tego robić z zawierającą kamienie organiczne (bursztyn,
    gagat, perły, korale, kość słoniowa).
    --
    Basia