    Subject: Re: czyszczenie studni kopanej
    From: wowa <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 06 Mar 2017 18:42:43 +0100

    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    > Studnia jest kopana czyli ma kregi betonowe o srednicy ok 1 metra.
    > Glebokosc ok 10 metrow, sprawdze dokladnie za tydzien.
    > Studnia nie byla uzywana przez ponad dwa lata i podobno mam wywalic z niej
    > cala wode,
    > oczyscic dno, poczekac az znowu zaleje i znowu wywalic cala wode i tak 3x.
    > Okoliczne straze pozarne powiedzialy, ze nie robia takich uslug.
    >
    > No wiec kolejne pytanie do Was:
    > 1 - jaka pompą w rozsadnych pieniadzach osuszyc te studnie?
    > 2 - jak juz oczyszcze dno to moze jakis zwir filtrujacy na dole wysypac,
> [...]

    Ale dlaczego chcesz ją czyścić? Woda do użytku domowego czy podlewanie
    ogrodu? Ja bym poszukał studniarza w okolicy. Alpiniści to już jest
    pociąg pancerny na muchę :) Używam małej ruskiej pompy z bazaru, trzy
    kręgi wody wyciąga w godzinę ale to zależy od wydajności studni. A
    nawiasem, studnia była nieużywana kilkanaście lat, wrzuciłem pompe i
    normalnie zacząłem podlewać. Pewnie dla celów domowych bym zaniósł do
    sanepidu dla spokoju :)
    Wojtek