    From: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: da się tak pomlować ścianę? :) gradient
    Date: Tue, 18 Aug 2009 10:25:20 +0200

    |<ońrad pisze:
    > witam
    >
    > chodzi mi o pierwsze zdjecie na tej aukcji:
    > http://allegro.pl/
    > item708855432_naklejka_naklejki_na_sciane_mapa_swiat
    a_grati.html

    > i chodzi mi nie o mapę świata, ale gradient żółci. tak aby byly rozne
    > odcienie, ale nie widac bylo przejsc miedzy nimi. czy da się tak ścianę
    > pomalować? jeśli tak, jest jakiś poradnik online? domyslam sie ze tu w
    > gre wchodza farby w sprayu
    >
    > bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

    na tych obrazkach są wizualizacje, tzn. gradient wynika z rozmieszczenia
    świateł na scenie ;-) ale to OT.
    Natomiast malowanie ścian z płynnym gradientem jest możliwe, choć
    naprawdę trudne.
    Ściana musi być mokra, dwie farby (wodorozcieńczalne) w różnych
    kolorach, wiaderko z wodą i jak największy pędzel -ławkowiec. Zaczynasz
    od dwóch pasów (czy plam) obficie nałożonej farby w pewnej odległości od
    siebie, i mokrym pędzlem bez farby wypracowujesz gradient między nimi.
    Sztuka polega na tym, żeby skoordynować malowanie ze schnięciem farby;
    jeśli będzie zbyt mokra, zamiast gradientu powstanie jednolity kolor.
    Jeśli za sucha, gradient nie będzie płynny. Pomaga gruba faktura ściany
    (nie gładź).
    Jak można się domyślić z opisu, rzecz wymaga sporej wprawy, i na dużych
    płaszczyznach jest prawie niemożliwa dla jednej osoby. Największa ściana
    na jakiej mi się to udało w miarę równo to jakieś 2.5 x 2.7 m.