  • 1. Data: 2009-08-18 01:17:34
    Temat: da się tak pomlować ścianę? :) gradient
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    witam

    chodzi mi o pierwsze zdjecie na tej aukcji:
    http://allegro.pl/
    item708855432_naklejka_naklejki_na_sciane_mapa_swiat
    a_grati.html

    i chodzi mi nie o mapę świata, ale gradient żółci. tak aby byly rozne
    odcienie, ale nie widac bylo przejsc miedzy nimi. czy da się tak ścianę
    pomalować? jeśli tak, jest jakiś poradnik online? domyslam sie ze tu w
    gre wchodza farby w sprayu

    bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 2. Data: 2009-08-18 08:25:20
    Temat: Re: da się tak pomlować ścianę? :) gradient
    Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl>

> [...]
    > gre wchodza farby w sprayu
    >
    > bo jesli nie to, przychodzi mi do glowy jedynie fototapeta

    na tych obrazkach są wizualizacje, tzn. gradient wynika z rozmieszczenia
    świateł na scenie ;-) ale to OT.
    Natomiast malowanie ścian z płynnym gradientem jest możliwe, choć
    naprawdę trudne.
    Ściana musi być mokra, dwie farby (wodorozcieńczalne) w różnych
    kolorach, wiaderko z wodą i jak największy pędzel -ławkowiec. Zaczynasz
    od dwóch pasów (czy plam) obficie nałożonej farby w pewnej odległości od
    siebie, i mokrym pędzlem bez farby wypracowujesz gradient między nimi.
    Sztuka polega na tym, żeby skoordynować malowanie ze schnięciem farby;
    jeśli będzie zbyt mokra, zamiast gradientu powstanie jednolity kolor.
    Jeśli za sucha, gradient nie będzie płynny. Pomaga gruba faktura ściany
    (nie gładź).
    Jak można się domyślić z opisu, rzecz wymaga sporej wprawy, i na dużych
    płaszczyznach jest prawie niemożliwa dla jednej osoby. Największa ściana
    na jakiej mi się to udało w miarę równo to jakieś 2.5 x 2.7 m.