    Date: Mon, 17 Jun 2013 17:58:42 +0200
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dach przykryty zielenią

    W dniu 17.06.2013 17:05, Andrzej pisze:

    > ?ToMasz
    >
    > W normie PN-82/B-02001 "Obciążenia stałe" w załączniku 3 jest tabelka -
    > 6 kolumn, kilkadziesiąt wierszy.
    > Z tabelki wynika, że piasek próchniczny w zależności od wilgotności i
    > stopnia zagęszczenia ma ciężar 'charakterystyczny' 15,0 do 19,0 kN/m^3.
    > Najcięższe są grunty spoiste: żwir gliniasty do 22,5 kN/m^3 (znowu
    > charakterystyczny).
    > Aby przeliczyć ciężar charakterystyczny na 'obliczeniowy' należy go
    > pomnożyć przez współczynnik obciążenia, który wynosi dla gruntów
> [...]
    dziękuję za INŻYNIERSKIE wyjaśnienia, ale niewiele one mi dają.
    Domniemam ze metr sześcienny ziemi wazy od 2.5ton. Problem jest inny.
    gdy zakopujemy rury których średnica jest ok 1.5 metra, nikt nie
    przejmuje się obciążeniem gruntu. nieważne czy rura jest metr pod ziemią
    czy 10metrów. gdzieś jest jakiś przepis, mówiący o tym ze tak a nie
    inaczej budujemy ziemianki, piwnica itp. jasne ze łatwiej dom z itonga i
    dachówek -ale ja mam inny plan. tak samo ze śniegiem. waga metra
    sześciennego śniegu to jedno, a norma którą spełniają płaskie dachy w
    blokach to inna sprawa.
    Dachy w blokach mają często podparcie scianami bocznymi i jakimś filarem
    - z klatki schodowej na środku. ja mam prostrzy model, bo dach może być
    podparty nieograniczoną ilością kolumn, byle prześwit był ok 3.5 metra.
    naprawdę nikt nie wie (poza kogutkiem) jak pi razy oko postawić betonową
    wiatę i ile to moze kosztować?

    ToMasz