    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dachowka Nelskap vs Roben
    Date: Mon, 20 Aug 2012 09:58:29 +0200

    > Osobiście odradzam dachówki cementowe, gdyż to akurat jest towar kiepskiej
    > jakości i rozleci się szybciej niż się wszystkim wydaje.

    no właśnie na czym opierasz tą tezę. Ja staram się odnosić do 2 rzeczy:
    - wiele starych domów (lub budynków gospodarczych), które mają po 80 lat
    posiadają dachówki betonowe do dziś, zniszczone ale szczelne.
    Taka stara dachówka była produkowana chałupniczo, obecnie beton jest
    po pierwsze zagęszczany dość dobrze w fazie produkcyjnej a następnie
    trafia pod prasę formującą. Dodatkowo dachówka pokrywana jest warstwą
    specjalnej farby.
    - widuję domy budowane w obecnych czasach 10-15 lat temu i raczej nic
    niepokojącego się nie dzieje z dachami.

    >Tutaj więc nie ma mowa o oszczędności kupując jakiegoś Braasa, tylko o
    >wyborze gorszego materiału taniej - bo wiadomo, że gorsze.

    Kwestia tego czy budując dom zakładasz, że dach ma przeżyć sam budynek?
    Mnie wystarczy w moim wieku aby dom przeżył 60-70 lat (taki mały plan
    dożycia
    do 101 lat ;-) ).

    Ale tak poważnie na czym opierasz swoje doświadczenia nie chcę dyskutować
    o trwałości samej ceramiki, która raczej jest niepodważalna tylko tak myślę
    po co mi dom który przeżyje mnie i dotrwa do kresu żywota moich dzieci.
    Dzieci zapewne wybudują/kupią własny, kto by chciał mieszkać z takim
    upierdliwcem
    jak ja ;-).

    Pozdrawiam
    Darek