  • Data: 2009-09-17 19:45:37
    Temat: Re: derenowscy - kluc czy rozgniatac
    Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

    pluton schrieb:

    > Pamietaj o ponakluwaniu drewniana wykalaczka przed zalaniem spirytkiem.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Plutonie kochany, to moze ja Tobie podrzuce ze dwa wiaderka do
    ponakluwania? Kiedy jeszcze zbieralem derenie nad Wezera i uzbieralo sie
    tego kilo, to siedzialem i nakluwalem, bo tak panny apteczkowe drzewiej
    robily. Ale dzis to ja jestem pan na dereniach i to cala geba, bo jak
    wracam z ogrodu, to rece sie od tych dereniow urywaja. I pewnie
    siedzialbym jak te panny z dawnych dobrych czasow, gdyby nie sarmacka
    fantazja. Ja to, kochanienki wrzucam porcjami derenie do wysokiego
    garnka i rozgniatam je tluczkiem do kartofli. Po czym wrzcam do sloja i
    zalewam 70% spirytusem. Moja nalewke pili ludzie, ktorzy pierwsze
    nalewki z derenia kosztowali juz przed wojna i twierdza z cala powaga,
    ze moja im nie ustepuje. Ale ja tez mlodszej niz 4 letniej nie podaje.

    Irek