  • Data: 2010-11-30 21:47:49
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Lis, 15:42, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Ja bym spal spokojniej mieszkajac na dzialce i obracajac 300 000 zl.

    Ale nie rozumiesz, ze jak ktos mialby te 300 tys, to wogole nie musi
    brac tego kredytu ? :D

    [...]
    > PS 300 000 zl z realna stopa 5% daje PODWOJENIE KAPITALU po 15 latach. Czyli
    > po 15 latach mamy domek za darmo i zachowana wartosc 300 tys, a sasiad obok
    > ma dom pod hipoteka i jeszcze 15 lat niewolniczego kredytu we frankach,
    > które kupuje po 5 zl i realnie splaca dwa takie domy majac tylko jeden.

    Ale co za glupie porownanie dajesz - jakby sasiad mial 300 tys to by
    nie bral kredytu nie?:) Albo by wzial, a posiadane 300 tys
    zainwestowal tak samo jak Ty. I po trzydziestu latach mialby splacony
    kredyt, 30 lat mieszkania w swoim pieknym domu i jeszcze 300 tys w
    gotowce ;) A Ty mialbys to samo, tylko cwierc zycia przekoczowane
    nielegalnie na ogrodkach dzialowych.. :)

    > PS' Z 300 000 uzyskujac realny zwrot 5% mamy 1250 zl miesiecznie, które
    > wystarczy na oplacenie mieszkania bez ponoszenia ryzyka i jeszcze pare
    > stówek zostaje.

    Idealna kwota na splate raty kredytu na 300 tys :-) Mamy piekny dom,
    zabezpieczenie w wys. 300 tys na koncie, a raty splacaja nam sie same.
    Bank bez zadnego problemu da kazdemu kredyt w wys. 300 tys pod np.
    zabezpieczenie tych 300 tys na jakims koncie oszczednosciowym :)

    > PS" Na poludniu Hiszpanii, kilkaset metrów od morza cena m2 jest nizsza niz
    > w sredniej wielkosci polskim miescie. Cos sie chyba przegrzalo...

    Ale piszesz o ziemi w centrach miast. Tam ceny sa z kosmosu. Ja
    kupilem pol hektarowa dzialke za 12 pln / m2 w miescie 50 tys
    mieszkancow - w prawie jego centrum, w 2007. Obecnie cena oscyluje w
    granicy 80 pln / m2, choc realnie dostalbym pewnie kolo 50, gdybym
    chcial sprzedac. Pokaz mi ziemie na poludniu Hiszpanii w tej cenie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.