    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "docieplenie" fragmentu garazu - czym?
    Date: Mon, 26 Jul 2010 15:22:18 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam.
    > W garażu blaszaku 3x7,5m chcę sobie wydzielić kawałek 3x2,5m na małą
    kanciapę,
    > w której zamierzam postawić jakąś piłę do drewna i trochę na niej ciąć.
    Będzie
> [...]
    > na zewnatrz. W grę wchodzi chyba jakiś niezbyt gruby styropian lub wełna.
    > Pytanie co lepsze?
    > Spodziewam się, że okresowo między ściankami garażu a materiałem izolującym
    > może skraplać się woda, więc to może być jakiś problem. Jest na to jakaś
    folia
    > paroprzepuszczalna, lub coś w tym stylu? Zupełnie nie znam się na
    > dociepleniach, będę wdzięczny za naświetlenie tematu. Chyba ze to wogole nie
    ma
    > sensu i istnieje jakies inne rozwiazanie, zeby troszke zmniejszyc hałas na
    Ogolnie uwazam Twoj pomysl za... poroniony.
    Zaizolowanie blaszaka bedzie pracochlonne i drogie. Ja bym sie zastanowil czy
    nie lepiej wybudowac budynku gospodarczego o pow. 25 lub na zgloszenie 35 m2 z
    jakiegos najtanszego materialu, tanich pustakow czy nawet pustakow
    ceramicznych w cenie 2 zl za sztuke. Kazdy mur z uwagi na mase ma niejako
    naturalne, dobre wlasciwosci tlumiace halas. Najwiecej tego jazgotu bedzie
    przechodzic przez drzwi i okna.
    Wszystkie te izolacje termiczne sa drogie, szczegolnie styropian, ktory tlumi
    tylko dziweki wysokie a tych drgan o niskiej czestotliwosci niewiele.
    Teraz dach; izolacja dachu jest droga dlatego taniej wyjdzie zrobic normalny
    strop, na niego nasypac ziemi i masz najtansza superizolacje akustyczna. A
    dach niech pelni tylko role parasola a poddasze role suszarni.
    Duzo by pisac a ja nie wiem czy masz miejsce na taki luksus - wybudowania
    sobie warsztaciku stolarskiego.
    To co pisze, pisze nie tylko na podstawie "teorii", znam to z praktyki. Sasiad
    mojego znajomego tez ma taki warsztat w garazu, cos tam jakies szafki kleci i
    rozne male zamowienia i niestety sasiedzi maja przej-bane; jak latem otwiera
    drzwi no bo goraco i dla przewietrzenia no bo te heblarki pyla, to w promieniu
    200 m slychac ze hej. A drugi moj znajomy zrobil sobie stolarnie w starej
    stajni zbudowanej z cegly i z sasiadami zyje w zgodzie. A inters idzie mu
    chyba niezle skoro nowy dom wybudowal.
    A co do cen materialow izolacyjnych; welna i styropiane sa relatywnie
    przerazliwie drogie.
    U mnie na wsi jest "szmateks" stare lachy po zlotowce za sztuke sprzedaja. Nie
    wiem czy te swetry, plaszcze, portki, stare dywany i inne takie w roli
    materialu izolacyjnego nie bylyby bardziej oplacalne. Albo pudla, opakowania
    kartonowe, je sie wyrzuca a jako izolacja akustyczna moga sluzyc dlugie lata.
    Pzdr.
    Tornad