  • Data: 2009-06-18 18:34:27
    Temat: Re: dom szkieletowy z żelbetonu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mAYKIN wrote:
    > Jestem na etapie wyboru projektu domu i wszystkiego z tym zwiazanego,
    > jak i również z technologią budowy domu. Jestem w chwili obecnej mało
    > zorientowany w sposobach budowania. Wpadł mi do głowy pomysł, aby
    > budować dom w konstrukcji szkieletowej żelbetonowej, tzn zrobić
    > ogólny szkielet domu ze słupów żelbetowych a pomiedzy słupami
    > wypełnić cegłami, bloczkami. Wydaje mi się że zaletami takiego
    > rozwiązania będą: mniejsze, lżejsze fundamenty (jedynie w miejscach
    > gdzie będą stały słupy, fundament byłby większy), oraz łatwość
> [...]

    też rozważałem ten system, powszechnie stosowanych w krajach południowych
    również ze względów odporności na trzęsienia ziemi.

    ściany osłonowe mogą być bardzo cienkie bo nie przenoszą żadnych obciążeń,
    praktycznie nie trzeba montować nadproży na otworami okiennymi. Jest tylko
    sprawa przygotowania szalunków i wylania.

    trzeba by jednak policzyć czy koszt koniecznej stali nie przekroczy kosztu
    budowy z cięższego materiału samonośnego.

    Można by iść dalej i wylać też strop skośny z żelbetu, wtedy mamy szczelne
    pokrycie dachu na którym możemy sobie położyć co chcemy, nawet styropian i
    membranę zgrzewaną :)