  • 1. Data: 2009-06-18 15:10:38
    Temat: dom szkieletowy z żelbetonu
    Od: "mAYKIN" <m...@p...onet.pl>

    Jestem na etapie wyboru projektu domu i wszystkiego z tym zwiazanego, jak i
    również z technologią budowy domu. Jestem w chwili obecnej mało zorientowany
    w sposobach budowania. Wpadł mi do głowy pomysł, aby budować dom w
    konstrukcji szkieletowej żelbetonowej, tzn zrobić ogólny szkielet domu ze
    słupów żelbetowych a pomiedzy słupami wypełnić cegłami, bloczkami. Wydaje mi
    się że zaletami takiego rozwiązania będą: mniejsze, lżejsze fundamenty
    (jedynie w miejscach gdzie będą stały słupy, fundament byłby większy), oraz
    łatwość póżniejszej przebudowy scian. Zapewne znajdą się też inne zalety o
    których póki co niewiem. Mam związku z tym pytanie, jakie mogą być inne
    zalety, oraz przedewszystkim wady takiego rozwiazania. I czy kosztowo
    wyjdzie taniej czy drożej.

    Z góry dziękuję za obiektywne i sensowne wypowiedzi.
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-06-18 16:00:10
    Temat: Re: dom szkieletowy z żelbetonu
    Od: Ulf <d...@w...pl>

    mAYKIN pisze:
> [...]
    > których póki co niewiem. Mam związku z tym pytanie, jakie mogą być inne
    > zalety, oraz przedewszystkim wady takiego rozwiazania. I czy kosztowo

    Konstrukcja szkieletowa dla budownictwa jednorodzinnego jest malo
    oplacalna i w zasadzie przy dwukondygnacyjnych budynkach, gdzie druga
    kondygnacje stanowi poddasze uzytkowe ciezko nazwac to "szkieletem" :P
    Pytanie - co stoi na przeszkodzie postawienia normalnych scian z
    porothermu, a na nich stropu? Jedno na czym jestes w stanie zaoszczedzic
    to lawy fundamentowe - robiac podciagi ("wience") obciazenie z dachu
    przejdzie przez nie na slupy - faktycznie pod nimi bedziesz musial
    zrobic wieksza stope fundamentowa, a pod scianami w zasadzie bedzie
    wystarczylo zwykle zebro (taka mala lawa o szerokosci nawet grubosci
    sciany), jednak koszt nabije Ci wykonstruowanie slupow oraz rygli, ktore
    beda w duzo wiekszym stopniu zazbrojone. Generalnie wszystko musialbys
    przeliczyc zarowno patrzac pod wzgledem materialow, jak i robocizny.

    Jezeli chodzi o sciany to faktycznie mozesz miec racje - bedzie mozna je
    troche latwiej poprzestawiac w przysclosci, zastanow sie tylko czy
    bedziesz to robil.

  • 3. Data: 2009-06-18 16:34:17
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "mAYKIN" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > jakie mogą być inne zalety, oraz przedewszystkim wady takiego rozwiazania.
    > I czy kosztowo wyjdzie taniej czy drożej.

    To ja pozwolę sobie pokazać kilka zdjęć zrobionych ze 2 lata temu z balonu
    :-)

    enjoy :-)

    http://budowanie.110mb.com/IMG_3162.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3173.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3199.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3201.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3202.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3203.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3210.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3211.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3213.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3217.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3225.JPG
    http://budowanie.110mb.com/IMG_3226.JPG

  • 4. Data: 2009-06-18 16:46:14
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "kiki" <j...@g...ky> wrote in message news:h1dq9t$h04$1@opal.futuro.pl...

    > To ja pozwolę sobie pokazać kilka zdjęć zrobionych ze 2 lata temu z balonu
> [...]

    A właśnie, to są ci co nam chcą uciąć głowę maczetą :-) Oni tak mieszkają i
    tak budują :-) Niepowtarzalny obraz widziany z góry :-)
    Wybrałem klilka zdjęć w związku z tematem szkieletu betonowego :-)

  • 5. Data: 2009-06-18 17:01:34
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 18:46:14 +0200, kiki napisał(a):

    > A właśnie, to są ci co nam chcą uciąć głowę maczetą :-) Oni tak mieszkają i
    > tak budują :-) Niepowtarzalny obraz widziany z góry :-)
    > Wybrałem klilka zdjęć w związku z tematem szkieletu betonowego :-)

    Niebywały chlew na dachach, wyglądaja nieco jak po huraganie, chociaż
    widziałem kilka polskich obejść z podobnie wyglądającymi podwórkami

    T.

  • 6. Data: 2009-06-18 17:02:02
    Od: Ulf <d...@w...pl>

    kiki pisze:

    > A właśnie, to są ci co nam chcą uciąć głowę maczetą :-) Oni tak mieszkają i
    > tak budują :-) Niepowtarzalny obraz widziany z góry :-)
    > Wybrałem klilka zdjęć w związku z tematem szkieletu betonowego :-)

    Dlaczego taki niepowtarzalny?

  • 7. Data: 2009-06-18 17:19:41
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message

    > Niebywały chlew na dachach, wyglądaja nieco jak po huraganie, chociaż
    > widziałem kilka polskich obejść z podobnie wyglądającymi podwórkami

    Ale jakie niskie koszty :-)

    Deszcz nie pada to budowy kończyć nie trzeba, ocieplać nie trzeba :-) Nawet
    wstawiac okien :-)
    Chodząc po ulicach widać syf ale z góry można sie przerazić :-)

  • 8. Data: 2009-06-18 17:21:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 18 June 2009 19:01, Tomasz Nowicki wrote:
    > Niebywały chlew na dachach, wyglądaja nieco jak po huraganie,

    Też od razu pomyślałem, że to po katakliźmie jakimś...
    Wydarzyło tam się coś, czy rzeczywiście ludzie tam "tak żyją"?

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 9. Data: 2009-06-18 17:27:06
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

    > Też od razu pomyślałem, że to po katakliźmie jakimś...
    > Wydarzyło tam się coś, czy rzeczywiście ludzie tam "tak żyją"?

    Tak żyją, to "residential area" dużego miasta :-)

  • 10. Data: 2009-06-18 17:32:53
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Mateusz Viste" <m...@n...please> wrote in message

    > Też od razu pomyślałem, że to po katakliźmie jakimś...
    > Wydarzyło tam się coś, czy rzeczywiście ludzie tam "tak żyją"?

    Szkoda, bo mam więcej kamerą nagrane :-) Nikt by nie uwierzył :-) Ale to sa
    ci właśnie potencjalni członkowie alkaidy :-)
    Nawet z dołu machają pięściami i kamieniami rzucajją w górę :-) Cyrk na
    kółkach :-)