    From: Plumpi <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drzewa
    Date: Sun, 29 Jul 2012 10:53:41 +0200
    <jt4re5$fnj$1@inews.gazeta.pl>
    <4ff869d2$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <jta7qm$1q1$1@inews.gazeta.pl>
    <4ffb44e6$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtgot9$k7p$1@inews.gazeta.pl>
    <4ffc31ba$2$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <4ffd27d6$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtjeqm$i9u$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@b...googlegroups.com>
    <jtkqep$8qv$1@inews.gazeta.pl> <jtlujc$h3q$1@usenet.news.interia.pl>
    <jtm214$bee$1@inews.gazeta.pl> <jtm5gk$tti$1@usenet.news.interia.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu <mailto:nie@pisz.tu>> napisał w wiadomości
    news:jtm5gk$tti$1@usenet.news.interia.pl...

    > Tak tak, możesz się tu rozpisywać ile chcesz i bić pianę, ale poczytaj
    > art. 61 oraz art. 69 Prawa budowlanego. To nie straż pożarna powinna
    > usuwać gniazdo os. Do tego zobowiązany jest zarządca obiektu.

    Prawo Budowlane nie nakazuje, abyś jako właściciel czy zarządca wykonał to
    sam czy też tylko i wyłącznie wynajął firmę.
    Jako właściciel czy zarządca masz zastosować wszelkie możliwe metody i
    środki, w tym także wezwać odpowiednie służby.

    > Trzeba było zamknąć drzwi na strych i zadzwonić do firmy
    dezynsekcyjnej, a
    > nie na telefon alarmowy. Tym bardziej, że jak sam napisałeś, nie była to
    > sprawa bardzo pilna, bo umówiłeś się ze strażakami na odpowiednią
    godzinę,
    > itp. itd. Równie dobrze mogłeś się umówić z firmą dezynsekcyjną.

    Jak widać Tobie to już się całkiem wszystko pomyliło.
    Bo nie ja się umawiałem, lecz to ze mną się umówiono na określoną godzinę.
    Strażacy po kilku pytaniach, poinformowali mnie co mam zrobić do ich
    przyjazdu, tzn.
    ewakuować z budynku ludzi i poczekać do wieczora, kiedy osy wrócą
    do gniazd. Poinformowali mnie też co mam kupić do ich przyjazdu i
    wyraźnie poinformowali,
    abym samemu nie próbował usuwać gniazd.
    Dzwoniłem koło południa, a oni stwierdzili, że w tym czasie
    większość os jest poza gniazdem i jeżeli teraz się usunie gniazda to tamte,
    które są poza gniazdem będą wracać, a kiedy nie znajdą gniazd, mogą być
    agresywne. Szczerze mówiąc w tym momencie poza wyprowadzeniem całej
    rodzinki
    nie miałem pomysłu jak się pozbyć tych os i jak należy z nimi walczyć
    bezpiecznie.
    Nie miałem dostępu do internetu, aby móc skonsultować to z takimi
    geniuszami jak Ty.
    Nie dysponowałem żadnymi środkami do walki z osami, ani środkami
    ochronnymi i nie miałem w tym momencie nawet pomysłu do kogo zadzwonić.
    Jak pokąsany przez osy zjechałem z drabiny to jedno z gniazd, które
    znajdowało się na
    zewnętrznej elewacji usunąłem wspólnie z sąsiadem, z resztą za jego namową.
    Przyznałem się Strażakom, że to zrobiłem i zostałem przez nich pouczony,
    że nie powinienem
    był tego robić i że powinienem był od razu dzwonić po Straż Pożarną.
    Na koniec mnie pouczyli, że gdyby jeszcze raz coś takiego się wydarzyło
    to mam
    od razu dzwonić do Straży Pożarnej i żeby nie próbować samemu.
    Jak więc widać mają oni całkiem odmienne zdanie od Twojego.

    > Typowo polskie myślenie właśnie Ty zaprezentowałeś - bez zastanowienia
    > dzwoniąc na telefon alarmowy i domagając się przyjazdu służb
    ratowniczych,
    > bo przecież płacisz podatki i to Ci się należy! Ale dbać o to, żeby
    Ci się
    > osy nie zalęgły na strychu, to już do Twoich obowiązków nie należało? To
    > jest właśnie typowo polskie myślenie: obowiązki - nie, prawa - tak.

    A w jaki sposób dbasz o to?
    Wywieszasz karteczkę "osom wstęp surowo wzbroniony"?
    Dom był niezamieszkały i tylko przyjeżdżaliśmy do niego na okres letni.
    Przez 2 dni od chwili przyjazdu, nie wiedzieliśmy, że mamy dzikich
    lokatorów.
    Co prawda pojawiały się w mieszkaniu pojedyncze osobniki, ale uznaliśmy to
    za naturalny objaw, bo w koło rosły drzewa.
    Nie mieliśmy pojęcia, że na strychu jest cały ich rój, zamieszkujący
    kilka gniazd.
    Zamiast filozofować i się wymądrzać może byś podpowiedział sprawdzone
    osobiście i skuteczne sposoby?
    Każdy jest mądry po fakcie, zza biurka i komputera. Ciekaw jestem co Ty
    byś zrobił w tej sytuacji?
    Przyjeżdżasz do niezamieszkałego domu w okolicach, w których nie znasz
    firm, a nawet większości sąsiadów.
    Nie dysponujesz komputerem z internetem i nawet nie znasz numeru
    telefonu na informację
    czy też biura numerów, bo było Ci to niepotrzebne, gdyż cały czas
    korzystałeś z internetu
    i komputera, gdzie każdą informację znajdziesz szybciej.