  • Data: 2011-02-10 10:36:32
    Temat: Re: drzwi wewnetrzne - jaka firmę wybrać
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik s_13 napisał:
    > bierzesz niskooprocentowany kredyt hipoteczny wyliczony na cały dom
    > razem z drzwiami, wyjdzie ci znacznie taniej, niż kredyt na drzwi...

    No i tu wracamy do nieśmiertelnego tematu - co robić na kredyt, a co za
    gotówkę...
    Werbiński jest w tym temacie specem :-DDD.

    A tak na poważnie.
    M dobrze tu zauważył - kupienie drzwi już i wydanie 25 kzł jest na tyle
    dużym obciążeniem budżetu, że lepiej zastosować rozwiązanie tańsze.

    To już każdego sprawa jak wydaje własne pieniądze, w moim odczuciu
    jednak cała zabawa rozbija się o podział wydatków związanych z budową na
    te 'inwestycyjne' i te 'konsumpcyjne'...

    Inwestycyjne wpływają znacząco na wartość nieruchomości, zatem nie mam
    oporów, by finansować je kredytem - korzystnym rzecz jasna.

    Konsumpcyjne natomiast, to te, które nie podnoszą wartości
    nieruchomości, a jedynie poprawiają samopoczucie...

    O ile uzbrojenie działki, solidność fundamentów, ocieplenia, dachu...
    sam projekt - jeśli ładny i praktycznie pomyślany... itd to rzeczy
    wpływające na późniejszą wartość samej nieruchomości, o tyle dębowe
    drzwi, egzotyczne podłogi, czy super wykończenia w łazienkach, czy
    kuchniach nie przekładają się na jej wartość w takim stopniu w jakim
    ponosimy nakłady na inwestycję...

    I takie wydatki wg mnie rozsądnie jest finansować z bieżących dochodów,
    a nie z kredytu... :-) Ot i cała filozofia.

    Dlatego nie mam zamiaru tłumaczyć się dlaczego akurat zadowalam się
    drzwiami za 300 - 400 zł, a nie za 700 - 800. Mnie na razie takie do
    szczęścia wystarczą, a jak się trochę odkuję po budowie i uznam, że
    warto 'zainwestować' w drzwi, to przemyślę ich wymianę :-)

    O ile jednak będą wyglądały tak, jak wyglądają, to nie widzę potrzeby
    wymiany nawet gdybym miał gruuuby strzał gotówkowy. Mam inne priorytety
    w życiu ;-)

    pozdr
    Robert G