  • Date: Mon, 22 Nov 2010 11:00:20 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dwa moje nietypowe rozwiazania :)

    W dniu 18.11.2010 21:52, RadekNet pisze:

    > Dla mnie to dyskusja w stylu - czy skrzynia biegow automatyczna jest
    > lepsza/gorsza.

    Ja tylko napisałem, że _dla_mnie_ jest to zbędna wygoda. Ważniejsze jest
    dla mnie zdalne sterowanie światłem.

    No i do takiej bramy, jaką sobie zrobiłem, można zainstalować
    automatykę. Kwestia jednej drobnej przeróbki.

    > Ci ktorzy nie mieli okazji doswiadczyc dobrodziejstw ASB
    > _w_praktyce_ z reguly na te skrzynie narzekaja. Dla mnie manual to
    > wymysl szatana, ktory w polaczeniu ze sportowa buda daje szatanska
    > przyjemnosc ;) Ale tylko w takim polaczeniu. W aucie rodzinnym to porazka.

    Powiem tak - jakbym musiał codziennie jeździć do Warszawy/po Warszawie
    (lub innym podobnym miejscu), to bez automatu by mnie szlag trafił.
    Mnie, albo sprzęgło ;)

    Autka (wielko)miejske powinny być albo elektryczne, albo mieć
    przekładnie typu CVT samoczynnym sprzęgłem.

    Na trasie czy przy moich aktualnych dojazdach - ręczna przekładnia mi
    nie przeszkadza, chociaż wolałbym motocyklową (sekwencyjną,
    umożliwiającą delikatne zmiany biegów bez sprzęgła).

    > Tak samo z brama. Odkad zamontowalismy brame na pilota ... co tu
    > powiedziec - nie ma szans, zeby zyc bez takiego rozwiazania w polskim
    > klimacie ;) A juz wogole zazdroszcze jak ktos ma garaz polaczony z domem
    > i rowniez garazowa brame na pilota :)

    Ja mam wiatę przy domu... Pierwotnie był to tylko daszek, ale
    wprowadziłem "drobne zmiany, niewymagające zmian w projekcie" i mam
    komplet ścian w tej wiacie... tylko bez bramy. Docelowo może będzie na
    zimne/śnieżne dni jakaś plandeka, ale to będzie samoczynne (grawitacjne ;) )

    > U nas przez wiekszosc zimy trzeba odsniezac pod brama, a Volvo wyjezdza
    > przez snieg, wiec jesli ktos ma miejsce na przesuwna brame to tez bym
    > taka polecal.

    Kwestia odpowiedniego zamocowania bramy. W mojej, dzięki jej zamocowaniu
    i łamanemu skrzydłu (mniejsze "przełożenie" dźwigni) jeśli mogę
    bezproblemowo przejechać, to mogę i otworzyć bramę (więcej - otwierając
    ją trochę odśnieżam ;) )