    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dwa problemy z kotłownią
    Date: Tue, 25 Sep 2012 10:40:10 +0200

    Użytkownik "cte" <c...@o...eu.com> napisał w wiadomości
    news:k3ret3$15rg$1@bgp1.inds.pl...
    > Kotłownia z piecem na ekogroszek (ogniwo eko plus), układ otwarty +
    > wymiennik płytowegy. Pan instalator drogi, choć co chwila powtarzał że
    > idzie po kosztach i dla mnie też robi bez bajerów, żebym nie przepłacał.
    > Problemy:
    > 1. Nie mam pompki CWU. Podobno 60 stopni na bojlerze to lepiej niż 45 bo
    > mi glonami nie zarośnie (a kamieniem?). Mam też zaoszczędzić na prądzie
    > (tylko czy na grzaniu do 60 stopni wody nie stracę więcej na węglu?)

    Jeżeli będziesz chciał grzać wodę latem to nie przełączysz kotła w tryb
    letni. Chyba, że pompkę przepniesz na styki od pompki CWU w sterowniku.
    Zimą raczej bez znaczenia. Tyle, że woda ciągle przez bojler będzie
    przganiana.

    > Pytania: 1. Czy pompka CWU - której sterowanie przewidzieli producenci
    > kotła powinna być (ze względów praktycznych i ekonomicznych)?
    Pompa CWU załacza się w razie konieczności.
    Pompa CO działa ciągle jeżeli jest tylko sterownik na kotle. (Nie wiem jak
    jest, gdy są dodatkowe sterowniki typu pogodówka)

    > 2. Czy to wyrzucanie wody (czy to błąd instalatora? on się tłumaczy że to
    > wina "braku odbioru ciepła z zasobnika" - ale przecież jak mnie tydzień w
    > domu nie będzie to co? piec mam wygaszać????) załatwi pompka CWU? Znaczy
    > niższa temp. CWU i już nie będzie problemu?
    Gdy nie ma poboru wody z zasobnika to ogrzewana woda zwiększa objętość.
    Zawór antyskażeniowy nie pozwala wepchnąć wody w rury zasilania i otwiera
    się zawór bezpieczeństwa. Wszystko OK.
    Można kupić naczynie przeponowe, to problem upuszczania wody zniknie.
    Ja nie mam naczynia, na tydzień wycieka mi przez zawór ok. 10 l wody. Używam
    jej do podlewania kwiatków.
    Można zrzucać wodę z zaworu bezpośrenio do kanalizacji.
    Zastanawiam się, czy mi warto kupować naczynie.
    Jeszcze uwaga, jeżeli będziesz zakładał jakąś rurkę odprowadzającą na zawór
    to bezpiecznie będzie, jeżeli nie będzie ona nałożona ciasno (ewentualne jej
    zapchanie spowoduje przelanie się wody)

    pozdrawiam

    mcs