    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: działanie solarów
    Date: Wed, 16 Jun 2010 11:31:09 +0200
    <4c15e64d$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <hv4sl1$gfl$1@news.onet.pl>
    <4c15f85a$0$2591$65785112@news.neostrada.pl> <hv4tr4$jru$1@news.onet.pl>
    <4c15fca8$0$19174$65785112@news.neostrada.pl> <hv5t6d$jdq$1@news.onet.pl>
    <4c167d48$0$2582$65785112@news.neostrada.pl> <hv5v7c$q60$1@news.onet.pl>
    <4c168c80$0$2590$65785112@news.neostrada.pl> <hv6dh3$1f1$1@news.onet.pl>
    <4c170124$0$2595$65785112@news.neostrada.pl> <hv7gla$3pq$1@news.onet.pl>
    <4c17bf4c$0$19175$65785112@news.neostrada.pl> <hv8h45$1q3$1@news.onet.pl>
    <4c17d287$0$2585$65785112@news.neostrada.pl> <hv93qf$guf$1@news.onet.pl>
    <4c18514d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c18514d$0$2602

    > Wcale nie. Zobacz że ekonomiści w krajach rozwiniętych wyżej nazywają go
    > tak jak ja: KOSZTEM alternatywnym.
    >
    > http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Op
    portunity+Cost
    > http://www.businessdictionary.com/definition/alterna
    tive-cost.html
    > http://www.centerforpbbefr.rutgers.edu/FAPF%20soluti
    ons/Solutions%20Manual%20to%20Accompany%20FAPF_Ch11.
    doc
    > http://www.jstor.org/pss/3146003

    Potwierdzenie wszystkiego zawsze gdzies znajdziesz a mi nawet nie chce sie
    tego otwierac, bo to i tak nic nie zmienia.

    "Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę."

    Gdzie tu koszt alternatywny?? Napisales to tak jakby koszt byl zjawiskiem
    pozadanym, zreszta juz to pisalem. Teraz obrabiasz to jakims kosztem
    alternatywnym, choc na poczatku mogly to byc jakie kolwiek inne koszty. To o
    czym piszesz moga byc zyski z innych zrodel inwestowania a nie jakies tam
    utracone koszty. Koszt alternatywny to utracony zysk wyboru innego
    rozwiazania a nie koszt kosztu.

    Ten temat juz eotuje, bo nie lubie walkowania oczywistych spraw.

    > Ale gdzie ja twierdzę, że się wszystkim nie opłacają?
    > Ja od dawna (google potwierdzą, że w 2009 tak pisałem) uważam, że opłacają
    > się tam, gdzie się zużywa dużo wody. Np szkoły, baseny, instytucje,
    > większe firmy itp. Także tam, gdzie jest problem z paliwem. Np górskie
    > schroniska, ekspedycje. Tam jest to EKONOMICZNIE uzasadnione. W małym
    > domku w naszym klimacie jest to ekonomicznie nieopłacalne. Przynajmniej w
    > 2010 roku.

    No wlasnie Tobie moze sie nie oplacac. Ja gazu nie uzylem od dwoch miesiecy
    a to tez kilka juz setek.

    > O to, że w małej i taniej instalacji musisz bardzo komplikować, żeby to
    > dogrzać. W okresie jesień - wiosna masz duży problem. W instalacjach CW,
    > gdzie jest temperatura 30-45 stopni powinno się co tydzień ogrzać ją do >
    > 55 stopni dla wybicia bakterii. Rozwój legionelli trwa 2-6 dni. Ogólnie to
    > CW powinna mieć 60 stopni właśnie z tego powodu, że legionella rozwija się
    > w temperaturze 30 stopni, a nie rozwija się np w zimnej wodzie 15 stopni,
    > czy gorącej 60 st. http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

    Ale dla mnie to nie problem. Sterownik ma funkcje wybijania legionelli. Tam
    sobie programuje temp. i dzien tygodnia.

    > Nie odśnieżysz, bo będziesz leżał z objawami: suchy kaszel, zaburzenia
    > świadomości, zaburzenia oddychania. Wiesz jaka to choroba?

    Wiem, awersja solarna lub stan paranoi solarnej. :-)

    > Podobnie jak przez typowy dzień kwietniowy, czy październikowy.
    > Co ja pisałem o legionelli? Że rozwija się idealnie w 30 stopniach.

    Ale nastepnego mam juz 60C. Jakbys w ogole nie czytal tego co pisze.
    W typowy kwietniowy i pazdziernikowy dzien zapewniam Cie, ze jest wiecej jak
    30C
    Pare miesiecy temu pisywal na grupie Marko1a, wiedzial o solarach dwa razy
    wiecej jak ja, mial tez zestaw wiekszy jak ja. Szkoda ze juz nie pisze bo by
    Ci matematycznie i organoleptycznie wszystko wytlumaczyl.

    Jak z obrazem.

    Pozdro.. TK