  • Data: 2010-06-18 21:31:20
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1b1773$0$17094

    > Myślę że w roku masz znacznie mniej czasu na ogrzanie wody niż ja (ja 3650
    > godzin), większe zużycie. Jaką wielkość zbiornika powinieneś mieć?

    Taka zeby bez stresu umylo sie piec osob jedna po drugiej. Pnad 100L
    zasobnik na dzis tego mi nie zapewnia.

    > Świetnie.
    > Wg danych http://pl.wikipedia.org/wiki/Oszcz%C4%99dzanie_wody
    > Prysznic zużywa 4 razy mniej wody niż kąpiel.

    A 95,6% Polek w Gdansku nie widzi zadnej roznicy miedzy jednym proszkiem do
    prania a proszkiem Dosia.

    > Mój bojler 80l zapewnia 150 litrów zmieszanej wody o temperaturze 45
    > stopni. Wg tych danych na zagrzanej w nocy wodzie można wziąć prysznic
    > (zużywając statystyczne 50 litrów) trzykrotnie.

    Kiedy ma to zuzyc rano??

    > W dzien są dwie kolejne godziny grzania i znowu mamy trzy prysznice.

    O 3 PM?

    > Używając tylko II taryfy i zbiornika 80 litrów można w czasie I taryfy,
    > kiedy grzałki nie pracują wziąć prysznic sześciokrotnie.

    I w nocy cieszyc sie smrodkiem calodniowego funkcjonowania. Dzieki to nie
    dla mnie.

    > Kolejne wyliczenie.
    > Ile litrów ciepłej wody 38 stopni uzyskam grzejąc prądem w II taryfie za
    > 150 zł miesięcznie?
    > Moc 2kW daje 1 (10st -> 38st) do 1,2 (14st -> 38st) litra wody na minutę.
    > Załóżmy że pesymistycznie jest to 1 litr/min przy 2kW.
    > Przez godzinę grzałka 2kW ogrzeje 60 litrów za 50 groszy. Za 150 zł mamy
    > 18 000 litrów. Licząc średnio 50 litrów na prysznic (można 1/3 mniej)
    > wystarczy to na 360 pryszniców miesięcznie czyli 11 dziennie.

    Piec osob, kazda bierze prysznic wieczorem i rano. To jest statystycznie 10
    prysznicow dziennie. Mycie rak po kazdym przyjsciu do domu tez pieciu osob,
    a dzieci rzadko rak myc nie beda. O stratach zasobnika zapominasz, o
    stratach cyrkulacji rowniez. O jakims tam myciu warzyw do obiadu i czego tam
    jeszcze tez, o samym zmywaniu nawet nie pamietam. Co komu po Twoich
    wyliczeniach??

    > Gdybyś grzał prądem, to w 2 taryfie masz 11 pryszniców/dobę. Gazem to
    > około 13-15/dobę.
    >
    > Przeciętny Polak jak potwierdzają zapachy w środkach komunikacji miejskiej
    > bierze do 1 prysznica na dobę. Niektórzy dwukrotnie.

    No prosze, po uwzglednieniu tego czego nie uwzgledniles moze zrozumiesz skad
    te rachunki.

    > Zatem zakładając to drugie masz 7 osobową rodzinę. GRATULACJE!

    Wyobraz sobie, ze do basenu moge nalac wode niemal co dzien ciepla bez
    martwienia sie o rachunki i to nie rano czy kiedy tam grzalka nagrzeje.

    Pozdro.. TK