  • Data: 2012-10-22 17:21:05
    Temat: Re: ekran cieplny - wychładzanie wody w rurach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    brunet.wp wrote:
    > Witam,
    >
    > rozmawiałem z sąsiadem o budowie i on stwierdził, że nie włącza wcale
    > cyrkulacji CWU, ponieważ szybko mu wychładza wodę i mimo komfortu
    > natychmiastowej ciepłej wody w kranie, ekonomicznie się to nie
    > kalkuluje. Nie dopytałem czy rury ma w otulinie czy bez niej i czy
    > rury idą bezpośrednio na chudziaku czy na warstwie styropianu.
    > Zapytam przy okazji o szczegóły.
    >
    > Bardzo trudno mi się nie zgodzić z jego spostrzeżeniem. Jeśli ciepła
    > woda będzie krążyć w rurach, które są ułożone na chudziaku, nawet w
> [...]

    jeśli musisz mieć cyrkulację to najlepiej zrobić system inteligentnej
    cyrkulacji ;-)

    jest wiele rozwiązań.

    są pompy z wbudowanym czujnikiem temperatury, pompa się wyłacza gdy ciepła
    woda dojdzie do pompy.

    są pompy z z dwoma czujnikami jeden mierzy temperaturę w pompie drugi na
    wyjściu z zasobnika, komputer steruje cyrkulacją wg potrzeb w kilku
    programach.

    można dać najtańszą pompę i jakiś prosty termostat na rurce cyrkulacji,
    można sterować czasowo.