  • Data: 2012-10-23 10:21:41
    Temat: Re: ekran cieplny - wychładzanie wody w rurach
    Od: Ariusz <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-22 17:32, brunet.wp pisze:

    > Oczywiście któryś z nich zastosuję, bo nie sposób aby cyrkulacja
    > chodziła bez przerwy. Nawet swego czasu na grupie o to pytałem. Sądzę,
    > że pompa będzie uruchamiana w reakcji na sygnał z czujek ruchu.
    > Aczkolwiek przyznaję, że te pomysły o których teraz napisałeś są godne
    > zastanowienia...
    >
    > Ja jestem jednak sknera i mimo, że pompa będzie pracować przez
    > kilkadziesiąt procent czasu, to nawet w tym okresie chciałbym
    > zminimalizować straty energii. Sądzę, że ekran z folii mógłby nieco
    > pomóc. Może niewiele, a może jednak policzalnie dużo...

    Skoro z ciebie sknera to pewnie znasz powiedzenie: nie stać mnie w
    tanich butach chodzić.
    Jeszcze nie zalałeś tego betonem to weź i popraw.
    Jak już ci inni pisali żadne cudowne folie. Jeżeli nie możesz dać tam 5
    cm styropianu to chociaż może ze 3 cm styroduru - ma ciut lepsze
    parametry od styropianu.

    Ja niestety uwierzyłem, że otulina będzie ok i nie jest.
    Mam rurki położone na chudziaku. Cyrkulacja niestety generuje spore
    straty. Na szczęście pompę mam z włącznikiem czasowym i udało mi się
    zoptymalizować cyrkulację z zapotrzebowaniem. Problem jest w wolne dni,
    kiedy dłużej śpię...

    Jeszcze lepiej wszystkie rurki z ciepłą wodą puścić w wylewce na
    piętrze/poddaszu. Tam temperatura betonu jest taka jak w pomieszczenie
    nie 6 stC jak w gruncie, a przynajmniej koło 20. Może nawet więcej bo
    gorące powietrze idzie do góry, a temperatury zazwyczaj mierzymy na 1,5
    m. więc straty o wiele mniejsze.

    Ariusz