    From: "qaz" <q...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: fotki rozdzielni
    Date: Thu, 10 Sep 2009 10:34:24 +0200

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h89c4d$a1s$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ale trzeba się trzymać jakiejś swojej logiki. Zgrupować aparaty jednego
    > obwodu koło siebie, np. piętro - różnicówka, bezpieczniki gniazd, bezp.
    > oświetlenia. To ma być logiczne dla Ciebie,

    Myślałem o umieszczeniu w górnym rzędzie wył. głównego, sygnalizacji,
    przepięciówki ew. różnicówek
    później poddasze: dwa obwody oświetleniowe, dwa do gniazdek oraz pięć do
    ogrzewania
    potem piętro: 2 x oświetlenie, 3 x gniazda, kuchnia (400V) i 7 x ogrzewanie
    przyziemie ma oddzielną rozdzielnię zasilaną z głównej kablem 5 żyłowym
    Rozważam możliwość zasilania przez stycznik wszystkich lub niektórych
    obwodów ogrzewania (sterowanie stycznika n.p. zegarem lub sygnałem II taryfy
    oraz ręczne)
    Pewnie przydatne będą przekaźniki priorytetowe, chciałbym też mieć
    podlicznik do kontroli kosztów ogrzewania

    > Ja może przesadzam, ale stosuję łączówki zaciskowe. Wszystkie kable
    > dochodzą tylko do listwy łączówek i nie plątają się po całej rozdzielni

    Możesz to rozwinąć

    > do niebieskiej podchodzisz ostrożnie. Nie możesz pomieszać N z przed i zza
    > różnicówki.

    myślałem o N po zabezpieczenia (połączyć z szyną niebieską) ale co w wypadku
    2 i więcej różnicówek, czy N-y mogą być połączone wspólnie

    > Masz jakieś duże urządzenia odbiorcze?

    Jak wyżej - kuchnia (płyta, piekarnik ...), i el. podłogówka w całym domu
    :-(

    > I powiem Ci, rozdzielnia ładnie zrobiona, przemyślana, kable ułożone,
    > pospinane (są specjalne korytka "grzebieniowe" do rozdzielni") lepiej
    > działa :)

    Stąd temat wątku i prośba moja - i to niezależnie, czy sam będę robił, czy
    zlecę wiedząc czego chcę

    > Tego nie rozumiem, Bierzesz kabelek i łączysz N z modułem

    Chodziło o to, że jeśli np. 4 rzędy poniżej listwy niebieskiej mam 4-5
    modułów wymagających N to ciągne te pięć przewodów, czy montuję na listwę
    "jeża" połączonego grubszym z listwą

    dzięki za porady
    pzdr qaz