    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: foto, on-grid i hybryda razem
    Date: Mon, 23 Aug 2021 21:23:12 +0200

    > Jest parę takich rozwiązań - zerknij np. tutaj:
    > https://fwinstal.pl/blog/fotowoltaika-z-agregatem-pr
    adotworczym.html

    > Tyle tylko, że to 5x razy więcej niż potrzebuję. Aż nie chce mi się
    > wierzyć, że żaden producent nic takiego nie stworzył dla "ludu".
    > Przecież to aż się prosi o "magiczną skrzynkę" która jest wpięta do
    > sieci ma w sobie SZR i wejście z hybrydy/off-grida i drugie wejście z
    > on-grida. Zapłaciłbym za tą "skrzynkę" z 30% więcej niż za falownik o
    > danej mocy (bo miałaby graty SZR).
    Bardzo wątpię czy Ci to ruszy. Dlaczego? przeanalizujmy start.
    Włączasz ten off-grid, obciążenie musi być w jego zakresie mocy czyli
    dość małe, on-grid wykrywa sieć i się włącza, zaczyna pracę z coraz
    większą mocą i teraz albo zwiększa się obciążenie a jak nie to rośnie
    napięcie, off-grid na to nie jest przystosowany i się wyłącza, po chwili
    zrobi to samo on-grid wykrywając pracę wyspową.

    --
    Janusz