    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Date: Mon, 28 Apr 2014 14:29:29 +0200
    <53595a8a$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zaplanować to czy będzie kotłownia czy nie, a jeśli tak to gdzie jest
    > "odrobinę" prościej niż z dokładnością do 20cm zaplanować gdzie będzie
    > wisiał kocioł (no i trzeba by wcześniej znać jego wymiary). Rozumiem, że
    > argumenty się skończyły stąd te nieudolne próby manipulacji fragmentami
    > wypowiedzi wyrwanymi z kontekstu.

    > Zabolało, bo Ci wytknąłem błędy rozumowe.

    Co niby miało zaboleć? Nieudolna próba manipulacji? Za stary na to jestem,
    by mnie to jakoś szczególnie ruszało.

    > Co do projektu to także i wymiary kotła nie są problemem, bo w 5 min.można
    > je ściągnąć z internetu.
    > Tak więc i taka linia obrony swoich bzdur także Ci się nie udała.

    ROTFL. I co z tego??? Jak często kocioł zapisany w projekcie jest identyczny
    z tym który finalnie się znajduje u klienta? Na etapie robienia dachu często
    jeszcze klient nie wie jaki będzie miał kocioł a tym samym jakie będą jego
    wymiary. Często nawet nie wie, czy to będzie kocioł wiszący i osobny
    zasobnik czyn np. stojący typu "lodówka".

    > Widać masz za dużo kasy :)

    Nie brnij bo jeszcze ktoś Cię posłucha. Grzanie wody gazem jest tańsze niż
    prądem.

    > Jak w domu są 2-3 osoby to bez najmniejszego problemu da się wypracować
    > pewne nawyki.

    Ale po co? Po co robić jakieś prowizorki i później kombinować z kolejnością
    kiedy kto się ma prawo kąpać. Popadasz ze skrajności w skrajność. Raz
    piszesz aby do wszystkiego brać fachowców (i tracić niepotrzebnie kasę) a
    innym razem sugerujesz groszowe oszczędności kosztem komfortu.

    > Co do zakłócania temperatury wody podczas korzystania z 2 baterii to
    > zdarza się nawet jak w domu jest zasobnik. Wystarczy tylko, że posiada on
    > zbyt małej średnicy wyjście ciepłej wody np. 1/2 cala, a takich jest
    > sporo.

    Albo jak ktoś sobie zrobi pion CWU na półcalowej rurce, Tyle że to żaden
    argument przeciw zasobnikowi. Co najwyżej to argument za tym aby nie słuchać
    pseudo fachowców i myśleć co się kupuje.

    > Nie. Twierdzę, że w każdym projekcie sposób wyprowadzenia spalin z kotła
    > gazowego jest najmniej istotny i to jest ostatnia rzecz, nad którą
    > zastanawia się projektant.

    Kiepski projektant się nad tym nie zastanawia bo to nie jego kasa. Wtedy
    albo inwestor musi się sam zastanowić albo poszukać innego projektanta.

    > Często z resztą się nie zastanawia tylko projektuje komin wewnątrz domu,
    > ponieważ wyprowadzanie spalin prze ścianę sprawia wiele problemów, nawet
    > takich, których nie jest w stanie przewidzieć projektant.

    > Powtarzam już po raz kolejny, że nie zawsze się da i tej opcji się będę
    > trzymał.

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, gdy się nie da przez ścianę to można
    zrobić przez dach, ale wtedy lepiej zaprojektować kotłownie na piętrze. Tak
    czy inaczej nie ma usprawiedliwienia na wydawanie kasy na niepotrzebny komin
    gdy planowany jest gaz.

    [ciach]

    Po co podajesz przykłady _istniejących_ domów jako rzekome potwierdzenie
    tezy że nie da się zaprojektować _nowego_ domu z wyprowadzeniem spalin przez
    ścianę?

    Pozdrawiam
    Ergie