    Date: Mon, 28 Apr 2014 16:41:48 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    <53595a8a$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <ljlhlb$up2$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-04-28 14:29, Ergie pisze:

    > ROTFL. I co z tego??? Jak często kocioł zapisany w projekcie jest
    > identyczny z tym który finalnie się znajduje u klienta? Na etapie
    > robienia dachu często jeszcze klient nie wie jaki będzie miał kocioł a
    > tym samym jakie będą jego wymiary. Często nawet nie wie, czy to będzie
    > kocioł wiszący i osobny zasobnik czyn np. stojący typu "lodówka".

    W budownictwie jednorodzinnym jeszcze mi się nie zdarzyło :)
    Ale w budownictwie wielorodzinnym, budowanym przez dewelopera, zazwyczaj
    jest wszystko, włącznie z producentem i modelem kotła.

    > Nie brnij bo jeszcze ktoś Cię posłucha. Grzanie wody gazem jest tańsze
    > niż prądem.

    Zwłaszcza jak grzejesz 120-150 litrów, które stygnie przez cały dzień,
    tylko po to, żeby zużyć 5-10 litrów w zmywarce raz dziennie :)
    Oszczędnie jak cholera.
    Do kąpieli lepiej się jednak sprawdza podgrzewacz przepływowy.
    Jeżeli chodzi o problemy związane ze zmianą temperatury to przy kotle o
    odpowiednio dużej mocy grzewczej w trybie CWU oraz prawidłowym
    kryzowaniu poszczególnych punktów poboru wody, a także zastosowaniu
    reduktora ciśnienia, problem jest pomijalny. Nowoczesne baterie
    umywalkowe i kuchenne same w sobie dość mocno ograniczają przepływ wody.
    Dlatego też można założyć, że problem ten w zasadzie nie istnieje.
    Jedyny mankament jaki istnieje przy kotłach 2f to tylko problem z
    utworzeniem cyrkulacji, choć i na to są sposoby.

    Reasumując: zasobniki CWU jest sens montować tylko wtedy, kiedy w grę
    wchodzi kocioł stałopalny lub solary. W przypadku kotła gazowego mają
    niewielki sens.

    > Ale po co? Po co robić jakieś prowizorki i później kombinować z
    > kolejnością kiedy kto się ma prawo kąpać. Popadasz ze skrajności w
    > skrajność. Raz piszesz aby do wszystkiego brać fachowców (i tracić
    > niepotrzebnie kasę) a innym razem sugerujesz groszowe oszczędności
    > kosztem komfortu.

    Błagam przestań "Ławkować" tzn. zachowywać się jak tamten kretyn.
    Kotły 2-funkcyjne nie mają samych wad, tak jak Ty to sugerujesz, ale
    także mają zalety, a największą z nich to to, że nie trzeba czekać, aż
    zasobnik się ponownie nagrzeje, aby kolejne osoby mogły się wykąpać
    jedna za drugą. Nie wspomnę już o fakcie, że nie ma aż tak dużych strat
    ciepła na skutek wychładzania zasobnika.

    > Albo jak ktoś sobie zrobi pion CWU na półcalowej rurce, Tyle że to
    > żaden argument przeciw zasobnikowi. Co najwyżej to argument za tym aby
    > nie słuchać pseudo fachowców i myśleć co się kupuje.

    Nie chodzi o pion na rurce 1/2 cala, ale o wyjście 1/2 cala z zasobnika
    CWU, które można spotkać w niektórych zasobnikach.

    > Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, gdy się nie da przez ścianę to
    > można zrobić przez dach, ale wtedy lepiej zaprojektować kotłownie na
    > piętrze. Tak czy inaczej nie ma usprawiedliwienia na wydawanie kasy na
    > niepotrzebny komin gdy planowany jest gaz.
    >
    > [ciach]
    >
    > Po co podajesz przykłady _istniejących_ domów jako rzekome
    > potwierdzenie tezy że nie da się zaprojektować _nowego_ domu z
    > wyprowadzeniem spalin przez ścianę?

    Dałem Ci przykłady nowo budowanych domów. Jedynie kamienica była stara,
    ale zauważ, że problem, który tu powstał tak samo by istniał, gdyby ta
    kamienica była nowo budowana. Dałem jej przykład tylko dlatego, aby Ci
    uzmysłowić, że czasami bywają problemy, które trudno jest przewidzieć i
    dlatego wyprowadzanie spalin kominem zawsze będzie pewniejsze od
    "wyrzucania" ich poprzez ścianę.