    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gaz czy ekogroszek ?????
    Date: Tue, 29 Apr 2014 10:03:23 +0200
    <53595a8a$0$2141$65785112@news.neostrada.pl>
    <ljlhlb$up2$1@node2.news.atman.pl>
    <535e68aa$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
    <ljlukg$crg$1@node2.news.atman.pl>
    <535ea617$0$2161$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Skoro przestrzegasz codziennie harmonogramu i zasad, że załączasz grzanie
    > wieczorem, aby mieć ciepłą wodę do kąpieli. Wszyscy się kapią, a resztę
    > ciepłej wody pobiera zmywarka to faktycznie możesz mieć rację, że może być
    > oszczędniej od grzania zmywarki tylko prądem. Upierdliwe niemiłosiernie.

    Nie, nie trzeba żadnego harmonogramu by było taniej. Po prostu grzanie wody
    gzem jest tańsze niż prądem.

> [...]

    > i rośnie wraz z temperaturą zasobnika CWU, bo rośnie temperatura tego
    > zasobnika.
    > Zasobnik CWU zazwyczaj grzejesz do ok. 50-55 stopni Celsjusza.
    > Jednak weź pod uwagę, aby zasobnik nie ładował się przez pół dnia to
    > kocioł musi go grzać o wiele wyższą temperaturą wody obiegu CO od
    > docelowej temperatury zasobnika, bo im większa jest ta różnica, tym
    > większa jest moc wymiennika zasobnika i tym szybciej ten zasobnik będzie
    > nagrzany. W rzeczywistości podczas grzania zasobnika, kocioł musi
    > dostarczyć wodę CO o temperaturze rzędu minimum 70 stopni na zasilaniu i

    UWAGA BZDURA!!!

    Po pierwsze nie ma potrzeby (ani ekonomicznego uzasadnienia) aby w zasobniku
    była woda o temperaturze 50-55 stopni. Właśnie dlatego że im niższa jest jej
    temperatura tym wyższa jest sprawność pieca i tym mniejsze są straty
    postojowe.

    W praktyce znacznie lepiej mieć zasobnik 120l wody o temperaturze 45 stopni
    niż 80l wody o temperaturze 55 stopni.

    > Tak naprawdę żaden kocioł 1-funkcyjny nie kondensuje podczas ładowania
    > zasobnika CWU. Tu kondensacja jest szczątkowa i występuje tylko i
    > wyłącznie na samym początku ładowania zasobnika CWU, kiedy jest on mocno
    > wychłodzony. Wszystko przez to, że do kotła powraca zbyt gorąca woda CO.

    UWAGA BZDURA!!!

    Idiotyczne założenie dotyczące temperatury wody w zasobniku prowadzą do
    idiotycznych wniosków.

    > Jedyne kotły, które mogą pracować z najwyższą, możliwą, swoją kondensacją
    > podczas przygotowania ciepłej wody to kotły 2-funkcyjne.
    > Ba.... Kotły takie Potrafią pracować z większą sprawnością niż podczas
    > zasilania instalacji CO.

    Ale i tak niższą niż kotły kondensacyjne z zasobnikiem.

    > Dla Ciebie bzdura, a ja to robię i o dziwo działa :)

    ROTFL. Montowanie ludziom kotła 1f a następnie ograniczanie przepływu by
    ukryć jego wady to klasyczne pudrowanie syfa. W efekcie klient ma mniej
    wydajną instalację niż mógłby mieć gdyby zatrudnił fachowca a nie Ciebie.

    > Ergie. Z całym szacunkiem, a g.... wiesz na ten temat

    No po kolejnej sprostowanej bzdurze skończyły się argumenty. Zapraszam na
    pierwszy rok studiów gdzie to się _liczy_. Opór liniowy na pionie ma
    wilokrotnie większą wartość niż miejscowe przewężenie na złączce.

    > i przyjmij do wiadomości, że z nas dwóch to ja tu jestem specjalistą od
    > kotłów gazowych

    Nie, nie jesteś. I co chwilę to udowadniasz. A skoro masz choć szczątkową
    wiedzę w temacie i mimo to piszesz takie bzdury i źle doradzasz ludziom to
    jesteś najnormalniejszym w świecie trollem.

    > , zwłaszcza kondensacyjnych, bo to ja posiadam doświadczenie, szkolenia i
    > autoryzację w tej branży :)

    I za bzdury które tu wypisujesz powinieneś tę autoryzację stracić!

    Pozdrawiam
    Ergie